Sydämellisesti tervetuloa mukaan!

Terapeutti & tunnelukkotäti tuumailee

Olen Päivikki Malm, kognitiivisen lyhytterapian terapeutti. Sinä olet tärkeä ihminen. ️ Aloitin siksi blogin juuri sinua varten.

Tämä terapia on antanut minulle

ja varmaankin myös asiakkailleni ihania löytöjä.

Tämän blogin tarkoitus on tuoda niitä löytöjä sinunkin avuksesi.

Tämä voi olla alku mielenkiintoiselle matkalle, jossa voit ottaa mukaasi ikään kuin suurennuslasin tai silmälasit. Suunnata niillä hyväksyviä ja mielenkiintoisia tutkimuskatseita sisäiseen maailmaasi, itseesi ja elämääsi. Voit oppia oivaltamaan, miten suhtaudut näihin asioihin. Tämä on alkua elämäsi mielenkiintoiselle matkalle. Ehkä tärkein matka, mitä voit tehdä. Olethan elämäsi tärkein henkilö!

Olet sydämellisesti tervetullut mukaan! ❤️

En usko, että kadut.

Toki valinnanvapaus ja vastuu kaikkineen on täysin itselläsi.

Kognitiivinen terapia on peruslääketieteen mukaista ja paljon tutkittu terapian muoto.

Jos haluat blogini suoraan sähköpostiisi, laita viesti: ”Blogi, kiitos”, TerveMinän sähköpostiin. Lähetän sen sinulle ja liitän sinut samalla sähköpostilistalle.

Halutessasi yhteyttä, sähköpostilistalle tai jos sinulla on kysyttävää , laita viesti: tervemina1(at)gmail.com, kiitos

Ystävällisin terveisin terapeutti Päivikki

PS. Tunnelukkotäti tulee siitä, kun sain sellaisen lempinimen. Olen näet tehnyt tähän asti pääasiassa tunnelukkoterapiaa. Nyt haluan suunnata yhä enemmän antaakseni nämä aarteet mahdollisimman monelle elämän avuksi, hyödyksi ja helpotukseksi. ❤️ Rakentelen siksi myös verkkokurssia halukkaita varten.

5. VANHEMPIEN VAIKUTUS

Miten suhtautui äiti, miten isä, olinko pelkä lapsilisä? Sainko näkyä, kuulua, tuntua, tarvita, sainko tärkeintä, vanhemman rakkautta? Syvään on piirtyneet sisäiseen lapseemme, tavat nuo jotka kohdistui itseemme. Vaikka aina ei ole ne niin suoraviivaisia, ne osaltaan rakensi meistä ainutlaatuisia. Mitä matkalla elämän oomme niistä oivaltaneet, mitä kaikkeja oppeja sisäämme ammentaneet. Mikä on hyvää, mikä haitallista,

Lue lisää »

4. TOIMINTATAVAT

TOIMINTATAVAT, TOTTUMUKSET                                                                                                    Toimintatapani jostakin johtuu, niilläkö

Lue lisää »
Ajatukset, ajatusten tunnistaminen, automaattinen ajatus

3. AJATUKSET

Kun ymmärrän etten sama ole kuin mun ajatus, on siitä suunnattoman suuri helpotus. Voin ajatuksen tunnistaa,  kasvattaa tai lannistaa. Voin rauhassa etäältä sitä katsella, taikka ihan läheltä rauhassa tutkailla. Ei tuttavaa tarvitse pelätä, sen aikeet jo tietää edeltä. Vaan outo se saattaa pelottaa, kunnes tutuksi sen tulla uskaltaa. Joten tutustuminen tosiaan kannattaa, ei ole tapaa

Lue lisää »
tunne, Tunteet, itsensä hillitseminen, tlukko

2. TUNTEET

Tunne saapuu, en sitä voi paeta.Se minut valtaa, ellen ole valppaana.Vaan kun opin itsessäni sen tunnistamaan,en pelkää, en pakene, valitsen vaan.Voin rauhassa tutkailla, missä tuntuu se?Hyvää vai pahaako se kertoo itselle?Viekö voimia, vai tuoko se niitä?Eihän ihmisen voimat syöpöille riitä.Kovin on tärkeää myöskin se,miten tunteesi tuot esille.Et voi tietää, ellet ota selvää.Tutki, tunnustele, älä pelkää.P.

Lue lisää »
keskittymine, läsnäolo, rauhoittuminen

1. KESKITTYMINEN, RAUHOITTUMINEN

Kaiken aluksi on tärkeintä,   osata rauhoittua keskittyä.  Ota siis hyvä asento,  sisään rauhaa hengitä. Uloshengityksellä hartiat alas rentona päästä. Missä kohtaa kulkee ilma sisään ulos. Mikä on sun harjoittelun tulos. …Taikka tavalla tällä toisella, voit hengitystäsi seurata: Keuhkot ilmapallon tavoin täydennä.  Hetki pulleana ilmaa pidätä,  sitten h i t a a s t i ulos hengitä.  Ajattele,

Lue lisää »