Natural meditaatiot™

Nykyinen tila
Ei ilmoittauduttu
Hinta
Suljettu
Aloitetaan

essi 3

SINULLE JOKA HALUAT…

  • Oppia erilaisia ja helppoja tekniikoita rauhoittamaan oman mielesi ja kehosi
  • Oppia rauhoittamaan mielesi vaativissakin tilanteissa
  • Oppia säätelemään omia tunteita
  • Saada rentouttavilla harjoituksilla apua stressinhallintaan
  • Vähentää epämiellyttävien ajatuksien ja tunteiden vaikutuksia
  • Lisätä keskittymiskykyäsi, energisyyttäsi sekä jaksamistasi
  • Nukkua parempaa ja laadukkaampaa unta
  • Kokea enemmän rauhaa ja myötätuntoa itseä ja muita kohtaan
  • Palautua paremmin arjessasi ja vähentää stressiä

MIKSI MEDITOIDA?

Olen itse aloittanut meditaation ja mielikuvaharjoittelun pelatessani jääkiekkoa sm-liiga tasolla yli 10 vuotta sitten. Tulevat pelit jännittivät ja halusin rentouttaa mieltäni ja kehoani tulevaan urheilusuoritukseen. Jääkiekon lopetettuani halusin saada kehoni, mieleni ja hermostoni rentoutumaan kovan stressikuorman johdosta.

Olen itse aloittanut meditaation äänitteiden parissa, jossa keskityttiin omaan hengitykseen 3-5 minuutin ajan. Silloin tuntui, että keskittymiskykyni herpaantui jo näissä lyhyissäkin harjoituksissa. Nyt 10 vuotta myöhemmin huomaan pystyväni meditoimaan kaksikin tuntia kerralla. Tarkoituksena ei ole leuhkia keskittymiskyvylläni vaan kertoa, että aivomme ovat neuroplastiset, jolloin voimme kehittää niitä esimerkiksi meditaation avulla. Meditaatio ei ole kuitenkaan mikään suoritus, kuinka pitkään pystyy meditoimaan vaan onnistunut harjoitus – on tehty harjoitus. Oli se sitten yhden minuutin tai 20 minuutin harjoitus. Säännöllinen harjoittaminen muokkaa aivojasi parempaan suuntaan.

Nykyään harjoittelen meditaatiota sen vuoksi, että omaisin paremman keskittymiskyvyn, lisäisin luovuuttani, muistia, olisin paremmin yhteydessä itseeni ja rentouttaakseni ylikierroksilla olevaa kehoa ja mieltä. Monesti teen suuret ja pienetkin päätökset meditoinnin avulla, jolloin päätös tulee syvemmältä tasolta, eikä oma mieleni pääse höpöttämään väliin omia teorioitaan tai pelkojaan. Olen tutustunut yli 10 vuoden aikana erilaisiin meditaatioharjoituksiin ja kouluttautunut 2017 meditaatio- ja rentoutusohjaajaksi. Minusta ja muusta koulutuksestani voit lukea lisää täältä.

On monenlaisia käsityksiä siitä mitä meditaatio on. Yleisemmin sen ajatellaan olevan jonkinlainen rentoutumistekniikka, joka poistaa stressiä tai mielen tyhjäksi tekemistä itsehypnoosin tai transsitilan kautta.

Yksinkertaistetusti meditaatiota voidaan kuvailla harjoituksena kääntää huomio kohti itseään tai keinona saavuttaa jonkinlainen normaalista valvetilasta eroava tietoisuuden kokemus. Meditaation hyötyjä on tutkittu ja selvitetty paljon.

wp 20150825 19 19 05 pro

TÄSSÄ LISTA MEDITAATION VAIKUTUKSISTA TIETEEN NÄKÖKULMASTA:

  • Meditointi on pohjimmiltaan systemaattinen tapa rentoutua ja rauhoittaa mieli, lievittää stressiä ja ahdistusta
  • Laskee kortisolia, alentaa verenpainetta, sykettä ja parantaa aineenvaihduntaa
  • Vähentää kivun tunnetta, ahdistuneisuutta, masennusta, edistää painonhallintaa, vähentää päänsärkyä ja migreeniä, vähentää astman oireita, parantaa immuunijärjestelmän toimintaa ja ylipäänsä lisää elämän laatua
  • Lisää empaattisuutta ja tyytyväisyyttä ihmissuhteissa
  • Se saa aivoalueet aktivoitumaan ja stimuloi etenkin vasenta otsalohkoa, jonka tehtäviin kuuluu ahdistuksen vähentäminen ja myönteisten ajatusten tuottaminen, mitä on havaittu onnellisilla ihmisillä
  • Sympaattisen hermoston toiminta vähenee, keho rentoutuu ja rauhoittuu
  • Kohentaa myös fyysistä terveydentilaa ja vastustuskykyä. Aivot, hormonijärjestelmä ja immuunipuolustus toimivat yhteydessä toisiinsa. Meditointi vähentää stressiä, joka alentaa elimistön kykyä taistella infektioita vastaan. Tämän myötä elimistön vastustuskyky tehostuu ja sairastumisalttius vähenee
  • Meditaation on esimerkiksi havaittu vähentävän vanhenemista edistävien geenien aktiivisuutta
  • Mitä edistyneempi henkilö on meditoinnissa, sitä runsaampaa on vasta-aineiden tuotanto eli sairastumisriski pienenee
  • Meditointia harrastavat henkilöt tunsivat voivansa hyvin eivätkä kärsineet stressistä
  • Meditointia suositellaan myös korkean verenpaineen hoitoon
  • Testiryhmän verikokeissa on käynyt ilmi, että insuliiniaineenvaihdunta oli kohentunut selvästi verrattuna meditointia harrastamattomaan kontrolliryhmään eli riski sairastua sokeritautiin vähenee
  • Meditointia käytetään nykyisin myös kroonisen kivun hoitoon. Kiputilat ahdistavat ja aiheuttavat levottomuutta, mikä puolestaan lisää kipua. Kivusta kärsivä on noidankehässä. Rentoutumista ja mielenrauhaa edistävä meditointi auttaa pysäyttämään kierteen.
  • Meditoinnin aloittamisen jälkeen masennuksen, toivottomuuden ja avuttomuuden tunteiden huomataan vähenevän, joten tästä on hyötyä vaikka masennuksen hallintaan(Lähde: Marja Tikka, Pro-gradu tutkielma ”Minuuden tunne ja meditaatio affektiivisissa aivoissa.” 2016. Tampereen yliopisto.)

MITÄ KURSSI PITÄÄ SISÄLLÄÄN?

Olen halunnut luoda monipuolisen meditaatio-kurssikokonaisuuden, jossa pääset tutustumaan erilaisiin meditaatio-, hengitys-, ja rentoutumisharjoituksiin. Kurssi on tarkoitettu niin vasta-alkajalle kuin jo pitkään meditoineelle. Harjoitukset ovat teemoiteltu teeman, tarkoituksen ja ajan mukaan. Tämän vuoksi sinulla on helppo valita itsellesi sopiva harjoitus juuri sinulle sopivaan tilanteeseen. Voit tehdä harjoituksia esimerkiksi silloin, jos et meinaa saada unta, heräät keskellä yötä, haluat lisätä kiitollisuuden ja ilon tunteita tai olet stressaantunut tai kovan tunnemylläkän pyörityksessä. Näinä hetkinä voit laittaa kuulokkeet päähän, kuunnella harjoituksen ja saada apua tilanteeseesi.

Verkkokurssi sisältää äänitteitä ja videoita sekä tietoa meditaation hyödyistä ja opastusta meditaatioharjoituksien aloittamiseen. Harjoituksien kesto 1 minuutista – tuntiin. Näillä meditaatioharjoituksilla ei yhteyttä mihinkään uskontoon tai vain yhteen teoriaan. Olen halunnut luoda kokonaisvaltaisen kurssin, jossa voit itse valita sinulle parhaiten sopivat harjoitukset.

unsplash image t1XLQvDqt 4
  • KURSSI SISÄLTÄÄ:
  • Hengitysharjoituksia
  • Visualisointeja
  • Tunneharjoituksia
  • Luonnossa tehtäviä harjoituksia
  • Dynaamista meditaatiota
  • NLP-meditaatiota
  • Harjoituksia nostattamaan vireystasoasi
  • Harjoituksia rauhoittamaan kehoasi ja mieltä
  • Harjoituksia kohti parempaan unta
  • Harjoituksia itsetuntemuksen kehittämiseen
  • Harjoituksia omien rajoittavien uskomuksien työstämiseen
  • Mindfulness- harjoituksia

KUULLOSTAA HYVÄLTÄ, MITEN PÄÄSEN MUKAAN JA MILLOIN TÄMÄ ALKAA?

Kun olet olet maksanut kurssin, saat sähköpostiisi tunnukset, jolla pääset kirjautumaan verkkovalmentajat- alustalle. Alustalta löydät kaikki kurssin äänitteet ja videot teemoiteltuna. Kurssimateriaali aukeaa samana päivänä, kun tilaat kurssin ja on voimassa 5 kuukautta. Voit tehdä harjoituksia juuri silloin, kun sinulle parhaiten sopii, paikasta riippumatta.

49 euroa (eli alle 10 euroa /kuukausi)

Miten maksaa liikuntaeduilla?

Kurssin voi maksaa myös Smartumilla, E-passilla, Edenred sekä Eazybreakillä.

Voit maksaa suoraan smartumin, E-passin tai Eazybreakin nettisivujen tai sovelluksen kautta ja löydät palveluista minut nimellä Hyvinvointivalmentaja Essi Määttä. Saan kuitin ostostasi sähköpostiin ja saat tunnukset sähköpostiisi verkkovalmentajat-sähköpostista. Laita kuitenkin vielä yhteystietosi tämän sivun alhaalla olevan lomakkeen kautta, niin saan myös sähköpostiosoitteesi.

Voit lähettää minulle myös liikuntaseteleitä. Laita allaolevan lomakkeen kautta viestiä, niin lähetän sinulle postiosoitteen sähköpostilla takaisin.

Essimaatta hyvinvointivalmentaja l 1463

PALAUTTEITA EDELLISISTÄ KURSSEISTA:

“Erityisesti pidin rentoutusharjoituksista, Essillä on ihanan rentouttava ääni!”

“Nyt nukun paremmin, stressaan vähemmän ja kokonaisvaltaisesti voin paremmin.”

“Opin uusia tapoja rentoutua ja ajattelemaan itsestäni positiivisemmin.”

”Rakkautta huokuva kurssi ❤ Super rentouttava ja kehittävä ryhmä. Keholliset harjoitukset auttoi hahmottamaan kehon ja mielen yhteyttä ja meditaatioissa pääsi ihan omiin maailmoihin. Todella tehokasta työstämistä mielen kanssa ja syvimmän sisimmän tutkimista. Parasta laatuaikaa itselle mitä arjessa voi saada. Keho, mieli, sielu ja rakkaus tehokas meditaation pakkaus. Huippu ohjaaja, omalla paikallaan, kiitos ihana Essi <3”

”ihanan rentouttava ja avaava harjoitus. Olet ihana ihminen ja sinulla on ihan mieletön lahja”

”Ihana Essi, Sinulla on lahja, ainutlaatuinen lahja. Se hehkuu sinusta ulospäin. Antaa rauhaa muille. <3”

”Kiitos ihanasta kurssista! Nautin sanallistamisestasi. Ohjaat juuri oikealla rytmillä ja sanoilla. Huomaa, että olet ”vihkytynyt” rentoutukseen. Vakuutuin heti voimastasi.”

”Ihana Kurssi. Vetäjä tosi hyvä, rauhallinen, läsnäoleva ja kannustava. Ilmapiiri kurssilla avoin.”

”Kiitos Essi, Tykkään kovasti aidosta olemuksestasi, et yritä mitään, vakuuttava taito ohjata harjoituksia.”

”Ihana tunnelma, levollinen, leppoisaa, rentouttava, virkistävä, innostava, energisoiva.  Mitään huonoa en löydä 🙂 ”

”Mahtava ohjaaja. Ammattitaitoa, näkemystä ja viisautta lempeydellä kuorrutettuna. Ei ”päällekäyviä” ohjeistuksia. Lämmin tunnelma. <3″

”Huippukurssi ja monipuolinen, oli mukava tutustua erilaisiin harjoituksiin. Mukavan rauhallista ja ohjaajana olet ihmisläheinen ja sinulla on lämmin ote ohjaamiseen.”

”Kurssi ylitti odotukset, joskus ollut samantapaisella, joka ei antanut mitään”

”Kurssin jälkeen tuntui niin paljon rauhallisemmalta ja ihan kun olisi löytänyt suuren palan mielenrauhaa ja iloa. Tähän oli niin helppo osallistua ilman paineita, kiitos siitä sinulle. Harjoituksiin oli helppo lähteä mukaan ja liikkua tunnetiloista toisiin. Tuntuu todella rauhalliselta ja seesteiseltä. Ihana, että on saanut itkeä ja nauraa sydämestä saakka. On ylittänyt odotukset ja tuntunut todella hyvältä. Kiitos kaikista tunteiden läpi käymisistä ja kaiken sallimisesta. <3

Jaa ystävällesi