Facebook-pikseli: mikä se on ja kuinka sitä käytetään

Facebook pikseli: mikä se on ja kuinka sitä käytetään

Jos käytät Facebook-mainoksia tai aiot käyttää niitä tulevaisuudessa, on yksi tärkeä työkalu, jonka käyttö pitäisi aloittaa heti. Facebook-pikseli auttaa sinua saamaan kaiken hyödyn sosiaalisen median mainosbudjetistasi. Tässä on asioita mitä sinun on hyvä tietää sen toiminnasta.

Mikä on Facebook pikseli?

Facebook-pikseli on koodi, jonka sijoitat verkkosivustollesi. Se kerää tietoja, joiden avulla voit seurata konversioita Facebook-mainoksista, optimoida mainoksia, luoda kohdistettuja yleisöjä tuleville mainoksille ja markkinoida uudelleen ihmisille, jotka ovat jo ryhtyneet jonkinlaisiin toimiin verkkosivustollasi.

Se toimii sijoittamalla ja käynnistämällä evästeitä sivujesi kävijöiden selaimiin, jotta pääset seuraamaan käyttäjien vuorovaikutusta sivujesi ja Facebook-mainostesi kanssa.

Miksi haluaisit määrittää Facebook pikselin?

Facebook-pikselin avulla saat tietoja, joiden avulla voit luoda parempia Facebook-mainoksia ja kohdistaa mainoksesi paremmin. Facebookin pikselin tiedot auttavat varmistamaan, että mainoksesi näkyvät ihmisille, jotka todennäköisimmin toteuttavat haluamasi toimenpiteen. Tämän avulla voit parantaa Facebook-mainosten konversioprosenttiasi ja saada paremman sijoitetun pääoman tuottoprosentin.

Vaikka et vielä käyttäisi Facebook-mainoksia, sinun tulisi asentaa Facebook-pikseli nyt. Se alkaa kerätä tietoja heti, joten sinun ei tarvitse aloittaa tyhjästä, kun olet valmis luomaan ensimmäisen Facebook-mainoksesi.

Kuinka voit käyttää Facebook pikseliä?

Tässä on vain muutama tapa, jolla pikseli voi auttaa parantamaan Facebook-markkinointituloksia.

Käytä Facebook konversioseurantaa

Facebook-pikselin avulla voit nähdä, kuinka ihmiset ovat vuorovaikutuksessa sivujesi kanssa sen jälkeen kun he ovat nähneet Facebook-mainoksesi.

Voit jopa seurata heitä kaikkien heidän käyttämien laitteiden kanssa. Tämän avulla voit nähdä, jos ihmiset näkevät yleensä mainoksesi mobiililaitteissa, mutta vaihtavat pöytäkoneessen ennen ostamista. Tai ehkä he tekevät päinvastoin. Näiden tietojen avulla voit tarkentaa mainostrategiaasi ja laskea sijoitetun pääoman tuoton.

Käytä Facebookin retargetingia

Retargeting tarkoittaa uudelleenkohdistusta eli jo kerran tavoitetun kävijän uudelleentavoittamista. 

Facebookin retargeting pikselitiedot ja dynaamiset mainokset antavat sinun näyttää kohdistettuja mainoksia ihmisille, jotka ovat jo käyneet sivuillasi.

Luo samanlaisia ​​yleisöjä

Facebook voi käyttää tietojaan auttaakseen sinua rakentamaan yleisön ihmisistä, joilla on samanlaisia ​​tykkäyksiä, kiinnostuksen kohteita ja väestötietoja kuin ihmisillä, jotka ovat jo vuorovaikutuksessa sivujesi kanssa. Tämä voi auttaa laajentamaan potentiaalista asiakaskuntaasi.

Optimoi Facebook-mainokset

Voit käyttää Facebook-pikselin tietoja optimoidaksesi Facebook-mainoksesi tietyille verkkosivustosi konversiopahtumille. Ilman pikseliä ainoa konversio, jonka voit optimoida, on linkkien napsautukset. 

Optimoi Facebook-mainosten arvo

Kun Facebook kerää tietoja siitä, kuka ostaa sivustoltasi ja kuinka paljon he käyttävät, se voi auttaa optimoimaan mainosyleisösi arvon perusteella. Tämä tarkoittaa, että se näyttää mainoksesi automaattisesti ihmisille, jotka todennäköisimmin tekevät arvokkaita ostoksia.

Kuinka luoda Facebook pikseli ja lisätä se sivuillesi

Nyt kun tiedät mitä voit seurata ja miksi haluat tehdä niin, on aika luoda pikseli ja laittaa se toimimaan Verkkovalmentajat.fi sivuillasi.

Tässä ohjeet miten saat helposti ilman koodaustaitoja  Facebook-pikselin Verkkovalmentajien sivuillesi.

Vaihe 1: Luo Facebook pikseli

Mikäli et ole yrityksessäsi ainoa, joka tekee Facebook-mainontaa, kannattaa harkita Business Manageria. Pikselin voi luoda myös henkilökohtaisen mainostilin kautta.

Pikselin luominen käyttäen henkilökohtaista mainostiliä

  1. Kirjaudu Facebookiin ja siirry Facebookin tapahtumien hallintaan ja valitse Pikselit.
  2. Näet sivun, jolla on lisätietoja siitä, mitä pikseli tarjoaa. Valitse Luo pikseli.
  3. Anna pikselille nimi ja vahvista valitsemalla Jatka

Pikselin luominen Business Managerissa

  1. Siirry Business Managerissa yritysasetuksiin.
  2. Valitse yrityksesi.
  3. Klikkaa Tietolähteet.
  4. Valitse Pikselit.
  5. Klikkaa + Lisää -painiketta.
  6. Nimeä pikseli.
  7. Valinnainen: Anna sivuston URL-osoite.
  8. Klikkaa Jatka.
  9. Asenna pikseli sivustoosi klikkaamalla Määritä pikseli nyt. 

Kun valitset pikselin nimen, muista, että Tapahtumien hallintaohjelmalla saat vain yhden pikselin per mainostili. Nimen pitäisi edustaa yritystäsi eikä tiettyä kampanjaa. Jos haluat käyttää useampaa kuin yhtä pikseliä mainostiliä kohti, voit tehdä sen Facebook Business Managerilla.

Vaihe 2: Lähetä ohjeet sähköpostitse

Jotta facebook-pikseli voi kerätä tietoja sivuiltasi, Verkkovalmentajat asentaa sen Verkkovalmentajat palveluun sinun sivuillesi puolestasi. 

  1. Lähetä pikselikoodi
  2. Nopeuttaaksesi pikselin asennusta muistathan mainita yrityksesi nimen ja lisää viestiin linkki kauppasi sivulle.

Asennamme ja varmistamme, että pikseli toimii puolestasi.
 

Toivomme, että tämä artikkeli auttoi sinua oppimaan mikä Facebook-pikseli on ja kuinka voit sitä hyödyntää. Jos pidit artikkelista, tilaa uutiskirjeemme saadaksesi ensimmäisenä kuulla lisää kuinka voit hyötyä Verkkovalmentajat-palvelusta. Löydät meidät myös Facebookista.

Joko luit artikkelimme Live Chat verkkokaupassa ?

5 TAPAA KASVATTAA SÄHKÖPOSTILISTAASI

kasvata sähköpostilistaasi

  • 16 sivuinen opas sähköpostilistan kasvattamiseksi
  • 1-2 krt kuukaudessa saat vinkkejä liiketoimintasi tehostamiseen
  • Saat ensimmäisenä tietää tarjouskampanjoistamme
  • Tiimimme päivitykset uusista ominaisuuksista ja parannuksista.

Emme lähetä sinulle roskapostia tai myy sähköpostiosoitettasi. Koskaan.

Samankaltaisia ​​artikkeleita