Kauppias, luo helppo ostopolku

luo helppo ostopolku

Helpota asiakkaasi ostamista

Kaupanteossa on kyse siitä, että kauppiaan ja ostajan tarpeet kohtaavat. Riippumatta siitä mitä myyt, kauppiaana sinun tärkein tehtäväsi on saada asiakkaasi tekemään ostopäätös ja ostaa tuote.

Mitkä asiat johtavat ostamiseen?

  1. Asiakkaalla on joku tarve, jonka tuotteesi täyttää.
  2. Tuotteesi on mahdollista ostaa.

Olen huomannut, että monella on aivan loistavia tuotteita netissä myytävänä ja upeat myyntisivut, joilla kerrotaan hyvin kattavasti tuotteesta ja siitä miten asiakas voi tuotteesta hyötyä. Yllä mainittu kohta numero 1 toteutuu tässä tapauksessa mainiosti.

Mutta entä kohta numero 2? Asiakkaan halutessa ostaa tuotteen, se osoittautuukin usein monimutkaiseksi. Asiakasta johdetaan linkkien ja nappien kautta sivulta toiselle ja kerrotaan ummet ja lammet ja vielä vähän lisää siitä, kuinka mahtavan upea tuote on kyseessä. Moni asiakas haluaisi kuitenkin heti vain ostaa tuotteen, koska hän on esim. kuullut hyvää palautetta siitä joltain tutulta tai on muuten vain vakuuttunut jo heti pari ensimmäistä riviä luettuaan. Hänen ostohalunsa hukkuvat lopulta informaatiotulvaan ja linkkien seuraamiseen sivulta toiselle ja yhä edelleen ja tuote jääkin lopulta ostamatta, kun siihen ei tarjoudu mahdollisuutta. Kuinka harmillinen tilanne sekä kauppiaan että asiakkaan kannalta.

Tarjoa oikopolkua ostamiseen myyntipuheiden välissä

Toiset asiakkaat kaipaavat pitkiä myyntipuheita ja ominaisuuksien selvittelyä juurta jaksain ja heitä varten on hyvä olla runsaasti tietoa tarjolla.

Nopeammille päätöksentekijöille on hyvä tarjota oikopolkuja ostamiseen, jotta kauppaa syntyy. Kärsimättömämmät ostajat eivät jaksa lukea yksityiskohtaisia selostuksia tuotteen hienouksista.

Upota siis nopeita ostopäätöksen tekijöitä varten myyntitekstin väliin selkeitä, kookkaita ostonappeja tai linkkejä, jotka johtavat SUORAAN kassalle ja ostotapahtumaan.

Varo luomasta ikiliikkujaa…

Pahinta mitä voit tehdä, on luoda ikiliikkuja, joka johtaa linkin myyntisivulta tuotteen ostosivulle ja tuotteen ostosivulta linkin taas takaisin myyntisivulle tai ihan jonnekin muualle. Silloin asiakkaasi jäävät pyörimään ympyrää eivätkä saa tehtyä ostopäätöstä tai ostettua, jolloin he turhautuvat ja häipyvät kaupastasi.

Luo selkeä ja johdonmukainen ostopolku

Selkeä ostopolku tarjoaa riittävästi tietoa sitä haluaville ja tarjoaa sopivin välein oikopolun ostaa tuote samantien ja mutkattomasti. Johdata siis asiakasta suoraviivaisesti kohti ostamista äläkä tarjoa mahdollisuutta peruuttaa linkkien kautta. Kun asiakas pääsee tuotteen ostosivulle, hänellä ei tulisi olla enää muita vaihtoehtoja kuin ostaa tai poistua. Älä siis sijoita ostosivulle muita kuin ostotapahtumaan johtavia linkkejä.

Toivomme, että tämä artikkeli auttoi sinua oppimaan kuinka luoda selkeä ja johdonmukainen ostopolku. Jos pidit artikkelista, tilaa uutiskirjeemme saadaksesi ensimmäisenä kuulla lisää kuinka voit hyötyä Verkkovalmentajat-palvelusta. Löydät meidät myös Facebookista.

Joko luit artikkelimme Facebook-pikseli: Mikä se on ja kuinka sitä käytetään ?

Tilaa uutiskirje

Verkkovalmentajat

Piditkö lukemastasi? Jaa ystävällesi

Jaa facebook
Jaa twitter
Jaa linkedin
Jaa pinterest
Jaa whatsapp

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *