nimi verkkokurssille

Kuinka valita täydellinen nimi verkkokurssille

Parhaan nimen valitseminen verkkokurssillesi ei ehkä vaikuta kurssin luojan tärkeimmältä päätökseltä.

Päinvastoin, nimi on verkkokurssisi “käyntikortti”, ensimmäinen askel potentiaalisen asiakkaan ostopäätökseen vaikuttamisessa.

Tässä artikkelissa selitämme yksityiskohtaisesti, kuinka tärkeää on valita oikea nimi verkkokurssillesi. Annamme sinulle käytännön vinkkejä oikean otsikon löytämiseen ja muutamia malleja, joiden avulla voit nopeuttaa prosessia.

On tärkeää löytää oikea nimi verkkokurssille

Ensivaikutelma on vieläkin kriittisempi, kun kyse on tuotteiden myynnistä verkossa.

Kun olemme verkossa, etsimme tietoa Googlesta tai selaamme sosiaalisesta mediasta, joudumme kosketuksiin satojen otsikoiden, mainosten ja sisällön kanssa, jotka selaamme nopeasti läpi.

Joskus sisältö sattuu kiinnittämään huomiomme. He saattavat käyttää tarttuvaa otsikkoa, värikkäitä kuvia tai viestiä jotain, joka kiinnostaa meitä. Suurin osa siitä, minkä kanssa olemme tekemisissä verkossa, jää kuitenkin huomaamatta.

Joten miten erotut joukosta?

Aloitetaan verkkokurssin nimestä, sillä se on ensimmäinen asia, jonka potentiaaliset asiakkaat näkevät verkkokurssista.

Hyvä nimi erottaa sinut kilpailijoistasi ja voi vaikuttaa siihen, kuinka monta ihmistä napsauttaa mainostasi tai avaa verkkokurssisi etusivun.

Erään tutkimuksen mukaan otsikot voivat vaikuttaa klikkauksiin ja verkkosivuston liikenteeseen 500 %.

Katsotaanpa, mitkä ovat tärkeimmät edut täydellisen verkkokurssin nimen löytämisessä:

  • Korkeampi klikkausprosentti: tarttuva otsikko, joka resonoi kohdeyleisösi kanssa, takaa sinulle suuremman liikenteen mainoksille tai verkkokurssisivullesi.
  • Lisääntynyt myynti: Jos useammat ihmiset napsauttavat sivustoasi upean nimikkeesi ansiosta, saat suuremman määrän myyntiä seurauksena.
  • Tarkempi kohdeyleisö: Jos otsikkosi on rakenteeltaan riittävän hyvin rakennettu ja ilmaisee selkeästi, mistä verkkokurssi kertoo ja kenelle se on tarkoitettu, se johtaa paremmin kohdistettuun liikenteeseen. Tämä tarkoittaa, että vain ihanteellinen yleisösi napsauttaa sivustoasi ja markkinointitoimenpiteesi ovat tehokkaampia, koska et tuhlaa aikaa vääriin liideihin – ihmisiin, jotka eivät todennäköisesti ole kiinnostuneita.

Mutta kuinka voit keksiä täydellisen nimen verkkokurssillesi? Jatka lukemista alla saadaksesi selville!

Vinkkejä loistavan verkkokurssin nimen luomiseen

1. Määritä verkkokurssin hyödyt

Tämä on yksi tärkeimmistä ja tehokkaimmista vinkeistä tehokkaan verkkokurssin nimen keksimiseen.

Nimesi tulee kertoa selkeästi, mistä kurssillasi on kysymys, mutta mikä tärkeintä, kuinka asiakkaasi hyötyvät siitä ja mitä tuloksia he saavuttavat.

Tavoittelemasi tuloksen tulee olla kohtuullinen ja kurssisisältösi mukainen. Jos lupaat jotain, jota et pysty toteuttamaan, asiakkaasi huomaavat tämän lopulta ja ovat tyytymättömiä siihen.

Joten mitä tahansa lupaat yleisöllesi, ilmoita se kurssin otsikossa.

Tämä on askel, joka tulisi ottaa jo ennen sisällön laatimista verkkokurssillesi. Parhaan tuloksen, jonka voit tarjota, tulee vastata sitä, mitä potentiaaliset asiakkaat haluavat, ei sitä, mikä on mielestäsi heille hyväksi. Muista, että asiakkaasi eivät lopulta halua ostaa verkkokurssia – he haluavat ostaa kurssin heille tarjoaman hyödyn vuoksi. Varmista siis, että kerrot antamastasi hyödystä selkeästi!

Jos et ole varma siitä, mitä yleisösi etsii, tee tutkimusta verkossa. Tarkista markkinaraon suosituimmat Google-haut, kysy ihmisiltä heidän merkittävimmät kipukohtansa ja mitä he haluaisivat nähdä verkkokurssilla.

Kun olet selvittänyt yleisösi merkittävimmät kipukohdat, ala markkinoida verkkokurssia ratkaisuna.

Tärkein asia, joka sinun on tiedettävä myydessäsi verkkokurssia – rakenna kurssi hyötyjen ympärille.

Ensimmäinen askel tietyn tuloksen edistämisessä on ilmoittaa siitä verkkokurssin otsikossa.

Tässä hyviä ja huonoja esimerkkejä tästä. Oletetaan, että rakennat verkkokurssia valokuvauksesta.

Huonoja esimerkkejä

“Johdatus valokuvaukseen”

“Kaikki mitä sinun tulee tietää videoiden tekemisestä.”

“Paras valokuvauskurssi”

Hyviä esimerkkejä

“Kuinka saada uusi valokuvausasiakas 2 viikossa”

“Opi käyttämään Canon EOS R5 kameraa”

“Valokuvaus aloittelijoille: Ota ammattikuvia 7 päivässä.”

Kuten “huonoista esimerkeistä” voit nähdä, nämä otsikot voivat kuulostaa hyvältä, mutta ne ovat liian yleisiä eivätkä kerro mitään konkreettisista hyödyistä.

Näitä nimikkeitä lukeva potentiaalinen asiakas ei ole vakuuttunut siitä, että verkkokurssi sopii hänelle parhaiten.

Toisaalta “hyvät esimerkit” viestivät tarkan tuloksen yleisölle – potentiaalinen asiakas oppii tiettyjä taitoja kurssilla.

2. Puhuttele tiettyä markkinarakoa

Kohdeyleisön kaventaminen on toinen loistava tapa varmistaa oikea yleisö verkkokurssille. Jos puhut tietylle ihmisryhmälle verkkokurssin otsikossa, kiinnität taatusti heidän huomionsa.

Tämä voi myös antaa sinulle etua yleisnimiä käyttäviin kilpailijoihin verrattuna.

Oletetaan esimerkiksi, että verkkokurssisi käsittelee kuntoa ja kuntoilua.

Pääkilpailijasi myy ohjelmaa nimeltä “Laihduta 5 kiloa kahdessa viikossa kardioharjoittelulla”.

Koska kilpailijasi eivät puhuttele mitään tiettyä markkinarakoa, mieti, kuka on sinun ihanteellinen asiakas. Otsikko, kuten “Kardiotreeni 50-vuotiaille naisille”, kuulostaisi vakuuttavammalta ihmisille, jotka ovat erityisesti naisia, yli 50-vuotiaita ja haluavat laihtua.

Sama konsepti koskee kaikkia aiheita ja markkinarakoja, joten varmista, että osoitat ihanteellisen asiakkaasi verkkokurssin otsikossa.

Jos kurssisi on kirjaimellisesti kenelle tahansa, se toimii myös! Voit määrittää kurssikuvauksessa, että kaikki voivat osallistua ohjelmaasi.

Tavoitteena on, että ihanteellinen asiakkaasi tuntee olevansa varma siitä, että verkkokurssisi sopii hänelle täydellisesti.

3. Käytä yksinkertaisia ​​sanoja, joita kaikki ymmärtävät

Voiko tenava lukea verkkokurssin nimen ja ymmärtää, mistä siinä on kyse? Jos vastasit kyllä, olet hyvällä tiellä!

Yleinen virhe, jonka näemme sisällöntuottajien tekevän, on heidän ammattislanginsa käyttäminen verkkokurssin otsikossa tai monimutkainen sanamuoto kuvaamaan kurssin sisältöä.

Ellei verkkokurssiasi ole suunniteltu tietylle yleisölle, jonka pitäisi tuntea ammattikieltäsi, yritä pitää se yksinkertaisena!

Jos otsikkoasi on vaikea lukea, saatat menettää potentiaalisten asiakkaiden huomion.

4. Sisällytä voimasanoja

Voimasanat ovat sanoja, jotka voivat laukaista lukijassa psykologisen tai emotionaalisen reaktion.

Näitä sanoja käytetään markkinoinnissa nopeasti viestimään konseptista ja saamaan potentiaaliset asiakkaat välittömästi emotionaalisesti mukaan tuotteeseen.

Mitä sanaa voidaan pitää “voimasanana”? Jos sana synnyttää emotionaalisen reaktion, joka on toimintaan perustuva, mutta silti kuvaileva, sitä voidaan käyttää voimasanana.

Markkinoinnin yleisimmin käytetyt voimasanat laukaisevat emotionaalisen vastauksen kiireellisyydestä, niukkuudesta, jännityksestä tai halusta.

Sanat, kuten “ainutlaatuinen”, “salainen”, “rahaa tekevä”, “todistettu”, “riskitön” ja muut ovat esimerkkejä voimasanoista.

5. Selvitä, mitä yleisösi etsii Googlesta tai muista hakukoneista

Loistava tapa löytää täydellinen nimi verkkokurssille ja parantaa hakukonesijoitustasi on kohdistaa otsikko oman markkinaraon yleisimpiin hakukyselyihin.

Jos verkkokurssin otsikko on muotoiltu samalla tavalla kuin yleisösi yleinen Google-haku, lisäät mahdollisuuksiasi sijoittua korkeammalle kyseisellä haulla ja avainsanoilla.

Joten tee avainsanatutkimusta markkinaraon suosituimmista kyselyistä ja muokkaa kurssin otsikkoa vastaavaksi.

Jos et ole varma, kuinka tämä tehdään, etsi avainsanaideoita hakukoneoptimointityökaluista, kuten Ubersuggest tai lue tämä sivu hakukoneoptimoinnista.

Jos valitset Verkkovalmentajat verkkokurssialustaksesi, sinun ei tarvitse tietää teknisestä hakukoneoptimoinnista mitään, sillä ohjelmisto hoitaa kaikki tekniset näkökohdat puolestasi.

Aseta itsesi yleisösi asemaan, yritä ymmärtää heidän kipukohtansa ja selvittää, mitä he todennäköisimmin etsivät verkosta. Kirjoita Googleen muutama verkkokurssiisi liittyvä kysely ja katso, mitä tulee esiin. Jos saadut tulokset ovat muita saman markkinaraon kilpailijoiden verkkokursseja, se tarkoittaa, että käyttämäsi hakukysely on kelvollinen ja verkkokurssillesi on kysyntää.

6. Pidä verkkokurssin nimi yksinkertaisena ja vältä liian pitkiä otsikoita

Artikkelien otsikoista tehdyt tutkimukset viittaavat siihen, että pidemmät otsikot toimivat huonommin klikkausten ja liikenteen suhteen. Otsikon optimaalinen sanojen määrä riippuu suuresti sen yleisöstä, alasta ja sisällöstä.

Kuitenkin otsikot, jotka sisältävät 7–12 sanaa, näyttävät saavan enemmän huomiota. Suosittelemme pitämään otsikon alle tai noin 60 merkin pituisena, jotta se sopii Google-tuloksiin, joissa on 600 pikselin sanarajoitus ja välttää katkaisua.

Samaa periaatetta voidaan soveltaa verkkokurssien nimiin. Tärkeintä on viestiä tehokkaasti verkkokurssistasi ja sen tärkeimmistä eduista suhteellisen lyhyessä otsikossa.

Voit aina antaa lisätietoja alaotsikoissa ja kurssikuvauksessa.

Todistettu kaava hyvälle verkkokurssin nimelle

Kuten yllä kävimme läpi, niin kurssin sisällön kertomisen lisäksi, nimi verkkokurssille tulisi sisältää selkeällä ja yksinkertaisella kielellä seuraavat pääelementit:

  • Voimasana
  • Verkkokurssin hyödyt ja/tai aikakehys
  • Kohderyhmä, jolle kurssi on suunnattu
Nimi verkkokurssille

Kokeile valmiita kaavoja luodaksesi täydellisen nimen verkkokurssillesi:

{voimasana} -verkkokurssi {hyöty} {kohderyhmä} = Ansaitse rahaa – verkkokurssi tienaa yli 100k € vuodessa kumppanimarkkinoinnin avulla yrittäjille

{tulos} {aikakehys} {voimasana} {kohderyhmä} = Laihdu 10 kg kuukaudessa yli 50-vuotiaille naisille tarkoitetulla sertifioidulla painonpudotusohjelmallamme

{voimasana} tapa {hyöty} ja {hyöty} = Todistettu tapa käsitellä narsistista kumppania ja saavuttaa tunnevapaus

{voimasana}+{tulos} {aikakehys} = Opi 60 suussa sulavaa italialaista ruokaa kahdessa viikossa

{voimasana}+{hyöty} {kohderyhmälle} = Opi maalaamaan henkeäsalpaavia abstrakteja taideteoksia aloittelijoille

{voimasana}+{kohderyhmä} {voimasana}+{hyöty} = Myydyin aloittelijakurssi voittavien tekstinkirjoitustekniikoiden oppimiseen

Jos olet jo tehnyt markkinatutkimusta ja tiedät verkkokurssisi tärkeimmät hyödyt, yritä luoda otsikko yllä käytetyillä malleilla.

Toivomme, että tämä artikkeli auttoi sinua saamaan lisätietoa miten voit valita täydellinen nimi verkkokurssille, jonka avulla hankit uusia asiakkaita ja kasvatat tulojasi tulevina vuosina. Jos pidit artikkelista, tilaa uutiskirjeemme saadaksesi ensimmäisenä kuulla lisää kuinka voit hyötyä Verkkovalmentajat-palvelusta. Löydät meidät myös Facebookista.

Joko luit artikkelimme Pienyrittäjän markkinnoin ABC?

5 TAPAA KASVATTAA SÄHKÖPOSTILISTAASI

kasvata sähköpostilistaasi

  • 16 sivuinen opas sähköpostilistan kasvattamiseksi
  • 1-2 krt kuukaudessa saat vinkkejä liiketoimintasi tehostamiseen
  • Saat ensimmäisenä tietää tarjouskampanjoistamme
  • Tiimimme päivitykset uusista ominaisuuksista ja parannuksista.

Emme lähetä sinulle roskapostia tai myy sähköpostiosoitettasi. Koskaan.

Jaa ystävällesi

Samankaltaisia ​​artikkeleita