markkinointi

Pienyrittäjän markkinointi ABC

Opi luomaan kestävä pienyrittäjän markkinointisuunnitelma, jolla hankit uusia asiakkaita ja kasvatat tulojasi tulevina vuosina.

Uusien asiakkaiden hankkiminen on elintärkeää minkä tahansa pienyrityksen kasvulle ja markkinointistrategioiden hyödyntäminen on tehokkain tapa saavuttaa tämä tavoite.

Pienyritysten omistajien on kuitenkin usein käytettävä useita hattuja päässään pitääkseen yrityksensä käynnissä. Tämä voi johtaa siihen, että heidän markkinointistrategiansa jää sivuun, kun he keskittyvät liiketoimintansa päivittäiseen toimintaan.

Onneksi pienyrityksen markkinointistrategian kehittäminen ei vaadi markkinoinnin taustaa tai uraa. Lisäksi se voi olla sekä yksinkertainen että edullinen.

Tämä artikkeli kertoo miten pienyrittäjänä voit luoda kestävän, skaalautuvan markkinointistrategian, joka auttaa pienyritystäsi hankkimaan uusia asiakkaita ja kasvattamaan tuloja tulevina vuosina.

Mitä on pienyrittäjän markkinointi?

Pienyritysmarkkinointi on prosessi, jossa saat tuotteesi tai palvelusi useampien potentiaalisten asiakkaiden silmien eteen.

Se koostuu erilaisista online- ja offline-strategioista, mutta lopullisena tavoitteena on kasvattaa pienyrityksesi tuloja ja kasvattaa markkinaosuuttasi.

Pienyritysten markkinoinnin haasteet

Pienet yritykset kohtaavat ainutlaatuisia markkinoinnin haasteita, joita suurempien tai yritysbrändien ei tarvitse käsitellä. Tämä pätee erityisesti, jos pienyrityksesi tiimissä ei ole omistautunutta markkinointiasiantuntijaa.

Resurssien puute

Pienet yritykset eivät aina voi palkata omaa markkinoijaa tai käyttää tarvittavaa aikaa strategiseen markkinointiin.

Tehokas ja budjetin mukainen markkinointi vaatii aikaa, tekniikkaa, iteraatiota ja tarkkaa huomiota kampanjan tehokkuuteen.

Pienemmät budjetit

Todennäköisesti pienellä yritykselläsi on tiukka budjetti, jonka varaat markkinointiisi.

Koska digitaalinen markkinointi voi olla kallista, ei ole harvinaista, että pienyritysten omistajat ylittävät budjettinsa.

Tai he eivät ehkä kohdista digitaalisen markkinoinnin budjettiaan kannattavimmille kanaville.

Kilpailu isommilta merkeiltä

Pienyrityksesi ei vain kilpaile muita paikallisia tai pieniä yrityksiä vastaan, vaan kilpailet todennäköisesti myös suurempia brändejä vastaan, joilla on tunnetumpi nimi ja arvovaltainen digitaalinen läsnäolo.

Suuremmat tuotemerkit voivat helposti varastaa mainosten napsautuksia brändin tunnistettavuuden vuoksi.

Orgaanisen hakukoneoptimoinnin avulla Google usein mieluummin luokittelee verkkosivustot, joilla on enemmän auktoriteettia ja luotettava maine.

Sopeutuminen trendeihin ja teknologioihin

Digimarkkinoinnin kenttä on kilpailtua!

Pienyrityksen voi olla haastavaa sopeutua muuttuviin hakualgoritmeihin, nouseviin napsautuskohtaisiin hintoihin ja niin edelleen.

Näistä haasteista huolimatta pienyritysten on mahdollista markkinoida tuotteitaan tai palveluitaan menestyksekkäästi merkittävällä sijoitetun pääoman tuotolla.

Pienyritysmarkkinoinnin aloittaminen

Ennen kuin alat käyttää rahaa pienyrityksesi markkinoimiseen, sinun on valmistauduttava menestyäksesi.

Seuraavat vaiheet ovat pakollisia ennen kuin aloitat ensimmäisen markkinointikampanjasi.

1. Tunne yleisösi

On tärkeää ymmärtää kohdeyleisösi ennen kuin alat maksaa rahaa tavoittaaksesi heidät.

Ostajapersoona (buyer persona) on yrityksesi ihanneasiakas. Ostajapersoonien luominen voi auttaa sinua määrittämään, ketä pienyrityksesi yrittää tavoittaa.

Myös siitä, missä tavoitat heidät parhaiten ja kuinka tuotteesi tai palvelusi vastaa heidän tarpeitaan tai ratkaisee heidän ongelmansa.

Ostajapersoonat voivat sisältää:

  • Väestötiedot.
  • Maantieteellinen sijainti.
  • Kiinnostuksen kohteet.
  • Budjetti.
  • Kipupisteet.
  • Motiiveja.
  • Ja niin edelleen!

Useiden ostajapersoonien luominen luo perustan markkinointistrategiallesi.

Se auttaa sinua valitsemaan oikeat viestit ja kanavat, joilla tavoitat ihanteelliset asiakkaasi.

2. Tarkenna viestiäsi

Kun tiedät, kuka yleisösi on, mitä he tarvitsevat ja kuinka tuotteesi tai palvelusi ratkaisevat heidän ongelmansa, voit luoda tarkennettuja ja vaikuttavia viestejä.

Viestiisi voi sisältyä asiakkaiden kouluttamista, arvon näyttämistä, auktoriteetin tai asiantuntemuksen näyttämistä, kilpailijoista erottumista ja paljon muuta.

Tuotteidesi ja palvelutarjoustesi lukumäärästä tai laajuudesta riippuen saatat joutua laatimaan useita viestejä tavoittaaksesi eri ostajapersoonaasi tehokkaammin.

3. Määritä budjettisi

Tosiasia on, että markkinointi voi tulla kalliiksi, jos et käytä aikaa priorisointiin ja strategioihin.

Jotkut markkinointikanavat ovat kalliimpia kuin toiset.

Siksi on tärkeää määrittää ennen kampanjoiden käynnistämistä, kuinka paljon olet valmis ja kuinka paljon et ole halukas käyttää rahaa.

4. Määritä analytiikka

Ennen kuin aloitat minkä tahansa digitaalisen markkinointikanavan käytön, sinun on pystyttävä mittaamaan sen vaikutus ja tehokkuus.

Voit käyttää kaikenlaisia ​​analytiikkatyökaluja, mutta jos olet vasta aloittamassa, aloita näillä kahdella analytiikka-alustalla.

  • Facebook pikseli.
  • Google Analytics.

Kun pienyrityksesi markkinointistrategiasi kasvaa, saatat haluta sijoittaa sähköpostimarkkinointialustaan ​​tai asiakassuhteiden hallintaalustaan.

Mutta toistaiseksi yllä olevat kaksi ilmaista alustaa voivat saada sinut alkuun.

Tiesitkö, että asennamme Facebook pikselin ja/tai Google Analytics seurannan puolestasi Verkkovalmentajissa oleville sivuillesi – verkkokauppaasi ja verkkokurssin etusivulle?

Parhaat markkinointikanavat pienyrityksille

Suurin osa markkinointistrategiaasi on määrittää, mitkä kanavat ovat järkevimpiä pienyrityksellesi ja asiakkaille, joita yrität tavoittaa.

Jotkut kanavat ovat kalliimpia kuin toiset.

Jotkut tuottavat tuloksia nopeammin.

Kaiken kaikkiaan jokaisessa markkinointikanavassa on hyvät ja huonot puolensa, eikä mikään kanava takaa tuloja pienyrityksellesi.

Alla olevat kanavat ovat kuitenkin usein ihanteellisia pienille yrityksille niiden tehokkuuden, pitkäikäisyyden ja kohtuuhintaisuuden vuoksi.

Sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointia on parasta tarkastella markkinointiponnistelujesi perustana.

Ilman hyvää, kiinnostavaa sisältöä kaikki tässä luetellut lisäkanavat eivät enää toimi.

Sisältö sisältää kotisivusi, aloitussivusi, tuotesivusi, blogit, sosiaalisen median viestit, mainokset tai kaikki muu, johon potentiaaliset asiakkaasi voivat olla tekemisissä ennen ostoa.

On tärkeää, että sisältösi on korkealaatuista, osuvaa ja vastaa kohdeyleisösi tarpeita.

Panostaminen hyvään sisältöön antaa sinulle pysyvää omaisuutta, jota voit hyödyntää eri markkinointikanavissa, ja auttaa rakentamaan brändisi tunnettuutta, asiantuntemusta ja auktoriteettia.

SEO eli hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi on prosessi, jossa pienyrityksesi verkkosivusto optimoidaan näkymään orgaanisissa hakutuloksissa. Lue täältä lisää hakukoneoptimoinnista.

Useimmat Internetin käyttäjät kääntyvät hakukoneen puoleen löytääkseen uusia tuotteita ja palveluita. Jos pienyrityksesi verkkosivusto näkyy avainsanoilla, joita kyseiset käyttäjät käyttävät, se voi tarkoittaa, että useampi potentiaalinen asiakas siirtyy verkkosivustollesi.

Tämä tarkoittaa sitä, että useammat ihmiset selailevat tuotteitasi, suunnittelevat konsultaatiota tai varaavat tapaamisia.

SEO on kuitenkin monialainen.

Tässä ovat hakukoneoptimoinnin näkökohdat, jotka ovat tärkeimpiä pienyritysten priorisoinnissa.

Sivun hakukoneoptimointi (on-page SEO)

Sivun hakukoneoptimointi on prosessi, jolla optimoidaan yksittäisiä verkkosivuja sijoittumaan korkeammalle asiaankuuluvien avainsanojen suhteen.

Jokaisella pienyrityksesi verkkosivulla on mahdollisuus sijoittua hakukoneiden tuloksissa.

Ensisijaiset vaiheet sisältävät:

  • Avainsanatutkimus: Sellaisten osuvien avainsanojen löytäminen, joiden perusteella haluat verkkosivujesi sijoittuvan.
  • SEO copywriting: syvällisen, laadukkaan sisällön kirjoittaminen, joka tutkii aihetta perusteellisesti. Voit käyttää sisällön optimointiohjelmistoa parantaaksesi sivujesi laatusignaaleja ja parantaaksesi niiden sijoituspotentiaalia.
  • Sisällönkuvauskenttien optimointi: Sisällytä kohdeavainsana sivusi otsikkoon, sisällönkuvauskuvaukseen, kuvan vaihtoehtoiseen tekstiin ja varmista, että muut keskeiset sisällönkuvauskentät on optimoitu hakukoneiden indeksointiroboteille.
  • Sisäinen ja ulkoinen linkittäminen: Sisällytä sisäiset linkit verkkosivustosi muille asiaankuuluville sivuille ja linkit asiaankuuluviin, arvovaltaisiin lähteisiin.

Sivun hakukoneoptimointi voidaan toteuttaa helposti sisällönhallintajärjestelmässäsi.

Tai voit ulkoistaa työn SEO-palveluntarjoajalle tai digitaalisen markkinointitoimistolle. Lue täältä lisää miten voit ulkoistaa hakukoneoptimoinnin.

Vaikka sivun hakukoneoptimointi vie paljon aikaa, se on yksi helpoimmista tavoista alkaa ansaita näyttökertoja ja napsautuksia maksuttomasta hausta.

Tiesitkö, että Verkkovalmentajissa olevat sivusi ovat puolestasi hakukoneoptimoitu? Voit keskittyä pelkästään sisällön tuottamiseen ja sinulla on hyvät mahdollisuudet sijoittua hakukonetuloksissa.

Paikallinen SEO (local SEO)

Jos pienyritykselläsi on kivijalka tai se palvelee tiettyä maantieteellistä aluetta, paikalliset hakukoneoptimointistrategiat voivat auttaa verkkosivustoasi näkymään Google Mapsissa ja sijaintiin perustuvissa hauissa.

Aloita paikallisen hakukoneoptimoinnin käyttäminen seuraavasti:

  • Määritä Google-yritysprofiilisi (Google Business profiili): Tämä antaa Googlelle ja käyttäjille tärkeitä tietoja pienyrityksestäsi, kuten sijainnin, puhelinnumeron, kaupan aukioloajat ja paljon muuta.
  • Nimi, osoite, puhelinnumero: Näiden pienyritystäsi koskevien tärkeiden tietojen tulee olla selkeitä, tarkkoja ja johdonmukaisia ​​koko verkkosivustosi sisällössä. Jos pienellä yritykselläsi on useita toimipaikkoja, on tärkeää luoda jokaiselle toimipaikalle eri aloitussivut, jotka sisältävät sen ainutlaatuiset tiedot.
  • Liity verkkohakemistoihin: Google haluaa nähdä johdonmukaisia ​​tietoja pienyrityksestäsi missä tahansa Internetissä. Paikallisen viittausten rakentamispalvelun käyttäminen voi auttaa sinua aloittamaan ulkopuolisten signaalien rakentamisen. Se on edullinen tapa (alle 100 €) auttaa Googlen indeksointirobotteja ymmärtämään paremmin sijaintiasi ja markkinoita, joita palvelet.
  • Lisää sivuillesi paikallinen strukturoitu malli (local business schema): Paikallisen yrityksen strukturoidut tiedot kertovat Googlelle aukioloajoistasi, osastoistasi, arvosteluistasi ja muusta. Strukturoidun datan lisääminen vaatii osaavan ohjelmoijan apua, mutta se voi olla erittäin vaikuttavaa. Lue täältä lisää kuinka voit saada yrityksellesi uudet kotisivut, mukaan lukien strukturoitu data, jota Google haluaa.

Sivuston nopeuden optimointi

Pienyrityksesi verkkosivuston suorituskyky vaikuttaa kykyysi sijoittua hakukoneiden tuloksissa.

Google ei halua näyttää käyttäjille hitaita tai huonosti toimivia sivuja.

Joten verkkosivustosi on täytettävä seuraavat standardit:

  • Core Web Vitals: Nämä tiedot ovat ensisijainen tapa, jolla Google mittaa verkkosivustojen tehokkuutta. Niihin kuuluvat Largest Contentful Paint, First Input Delay ja Cumulatative Layout Shift.
  • Mobiilikäytettävyys: Pienyrityksesi verkkosivuston mobiiliversion on oltava responsiivinen, nopeasti latautuva ja tehokas.
  • Suojaus: Verkkosivustosi on oltava turvallinen käyttäjille. Turvallisuutta mitataan ensisijaisesti HTTPS-protokollien avulla.

Huomasitko, että tämäkin sivu lataantuu erittäin nopeasti?

Hakukoneoptimoinnin (SEO) plussat ja miinukset

Hakukoneoptimoinnin etu on, että se on luultavasti edullisin tapa lisätä pienyrityksesi online-läsnäoloa.

Myös hakukoneiden tulosten kärkipaikkojen ansaitseminen voi lähettää sivuston liikennettä verkkosivustollesi vuosiksi.

Eli niin kauan kuin teet työn sisällön päivittämiseksi ja sen laadun ja teknisen suorituskyvyn ylläpitämiseksi.

SEO vie kuitenkin aikaa. Voi kestää muutaman kuukauden, ennen kuin näet tuloksia ja alat ansaita liikennettä verkkosivustollesi.

Mutta tämä liikenne on pohjimmiltaan ilmaista, ja sillä on loistava tapa parantaa markkinoinnin KPI:itä, kuten asiakkaiden hankintakustannuksia, pitkällä aikavälillä.

Online maineenhallinta

SEO:n tavoin online maineenhallinnan tulisi olla olennainen osa minkä tahansa pienyrityksen digitaalisen markkinoinnin työkalupakkia sen kohtuuhintaisuuden ja vaikutuksen vuoksi.

Online maineenhallinta on prosessi, jolla kehitetään ja valvotaan mainettasi suosituilla arvostelusivustoilla, ja se on käytännössä ilmainen.

Verkkoarvostelut ovat itse asiassa tärkeä markkinointityökalu pienyrityksellesi.

Vaikka et voi täysin hallita sitä, mitä muut sanovat pienyrityksestäsi, sinun tulee tehdä kaikkesi vaikuttaaksesi arvosteluihin ja hyödyntääksesi niitä.

On arvioitu, että 94 % kuluttajista on lukenut online-arvostelun viimeisen vuoden aikana.

Jos pienyritykselläsi ei ole profiileja alasi suosituilla arvostelusivustoilla tai sinulla ei ole arvosteluja tuotteistasi, käyttäjät voivat valita toisen palveluntarjoajan tai jälleenmyyjän.

Onneksi ennakoivan online-maineenhallintastrategian yhdistäminen on melko yksinkertaista.

Määritä profiilisi

Etsi arvostelusivustoja, joita potentiaaliset asiakkaasi käyttävät aktiivisesti ja jotka ovat suosittuja alallasi.

Esimerkkejä ovat Yelp, Angie’s List, TripAdvisor, Foursquare ja BBB (Better Business Bureau).

Varmista sitten, että profiilisi on määritetty ja kuvaile tarjoamaasi riittävästi.

Nämä profiilisivut sijoittuvat todennäköisesti myös brändihakutuloksiisi, joten tee parhaasi lisätäksesi arvokkaita avainsanoja profiiliosiisi.

Lisää tuotearviointisovellus tai -laajennus

Jos pienyritykselläsi on verkkokauppa, lisää tuotearviointilaajennus tai -sovellus sisällönhallintajärjestelmääsi, jotta voit alkaa ansaita ja näyttää arvosteluja verkkosivustollasi.

Tässä on luettelo WordPressin tuotearviointilaajennuksista.

Pyydä asiakkaitasi jättämään arvostelu

Aloita online-arvostelujen saaminen kysymällä!

Jos tiedät, että asiakkaalla on ollut positiivinen kokemus tai hän todella piti tuotteestasi, joskus sinun ei tarvitse muuta kuin pyytää häntä jättämään arvostelu.

Kannusta arvosteluja

Jos sinulla on vaikeuksia saada asiakasarvosteluja, arvostelujen kannustaminen alennuksilla tai kampanjoilla toistuvien vierailujen tai ostosten yhteydessä voi auttaa sinua saamaan arvosteluja nopeammin.

Se myös rohkaisee asiakkaitasi palaamaan tuotteidesi tai palveluidesi pariin toisen kerran.

Vastaa aina negatiivisiin arvosteluihin

Tärkeä osa online maineenhallinnasta on negatiivisten arvostelujen hallinta, joita saatat varmasti saada.

Vastaamalla negatiivisiin arvosteluihisi sinulla on mahdollisuus korjata kaikki negatiiviset vaikutukset.

Näytät myös muille arvioita selaileville potentiaalisille asiakkaille, että pienyrityksesi tekee kaikkensa asioiden korjaamiseksi.

Online maineenhallinnan plussat ja miinukset

Online maineenhallinta on ilmainen markkinointistrategia ja sillä voi olla valtava vaikutus asiakkaiden ohjaamiseen konversiosuppilossa.

Verkkomaineenhallinta voi kuitenkin toimia sinua vastaan, jos tuotteesi tai palvelusi ovat heikkolaatuisia.

On tärkeää varmistaa, että pienyrityksesi tarjoaa ehdottoman parasta potentiaalisille asiakkaille, ennen kuin ryhdyt mihinkään online-maineenhallintastrategiaan.

Pay-Per-Click (PPC)

Napsautuskohtainen mainonta on prosessi, jossa mainostetaan toisen julkaisijan verkkosivustolla ja maksetaan maksu aina, kun käyttäjä napsauttaa mainostasi.

Toisin kuin muu mainonta, maksat vain, jos käyttäjä todella napsauttaa verkkosivustosi linkkiä, mikä takaa sivustosi liikenteen vastineeksi mainoskuluiltasi.

PPC – Hakukoneet ja Display-verkostot

PPC yhdistetään yleisimmin parhaisiin hakukoneisiin, kuten Google ja Bing.

Kun käyttäjä kirjoittaa hakusanan, Google ja Bing näyttävät mainoksia hakukoneen tulossivujen yläosassa.

Pienet yritykset voivat tehdä tarjouksia osuvista avainsanoista saadakseen mainoksensa näkymään SERP:n kärjessä.

Googlella ja Microsoftilla on myös omat näyttöverkostonsa. Mitä tulee pienyrityksesi kattavuuden laajentamiseen, Google Display -verkoston sivustot tavoittavat yli 90 % internetin käyttäjistä maailmanlaajuisesti.

Onnistuneissa PPC-kampanjoissa on kuitenkin kyse toteutuksesta. Jos sinulla ei ole kokemusta PPC-kampanjoiden hallinnasta tai optimoinnista, on parasta työskennellä palkallisen mediapäällikön tai toimiston kanssa, jolla on alaltasi asiantuntemusta.

PPC – Mainonta sosiaalisessa mediassa

Sosiaalisen median alustat, kuten Facebook ja Instagram, antavat pienyrityksellesi mahdollisuuden tehdä sitä, mitä muut alustat, kuten Google Ads, eivät pysty – voit kohdistaa yleisösi väestörakenteen ja kiinnostuksen kohteiden mukaan – koska näillä alustoilla on niin paljon tietoa käyttäjistään.

Nämä mainokset näkyvät orgaanisten viestien rinnalla sosiaalisessa mediassa, kuten Facebookissa ja Instagramissa.

Koska sosiaalisen median mainokset vaativat myös luovuutta (pelkän tekstipohjaisten hakukonemainosten sijaan), sen avulla pienyrityksesi voi esitellä luovuuttasi ja tuotekuvaasi entistä enemmän.

Muita sosiaalisen median mainonnan ominaisuuksia ovat:

  • Seurantapikselit: Kun lisäät Facebook-pikselin pienyrityksesi verkkosivustoon, voit löytää verkkosivustosi aiemmat vierailijat Facebook- ja Instagram-alustoilla.
  • Kiinnostuksen kohteeksi kohdistaminen: Koska sosiaalisen median käyttäjät valitsevat usein itse kiinnostuksen kohteet tykkäysten ja sitoutumisten kautta, kiinnostuksen kohteiden kohdistaminen voi olla tehokas uusien vierailijoiden tavoittamiseksi.
  • Samankaltaiset yleisöt: Kun saat hieman liiketoimintaa ja sinulla on vielä parempi käsitys yleisöstäsi, voit luoda samankaltaisia ​​yleisöjä näiden tietojen perusteella. Tämä voi auttaa sinua laajentamaan tavoittavuuttasi muihin käyttäjiin, jotka ovat samankaltaisia ​​kuin aikaisemmat asiakkaasi.

PPC:n plussat ja miinukset

PPC:n positiivisin etu on, että se voi alkaa ohjata liikennettä pienyrityksesi verkkosivustolle välittömästi.

Mutta napsautuskohtaiset hinnat nousevat joka vuosi ja Google Adsin ja Facebookin kaltaiset alustat ovat kylläisempiä.

Jos et ole varovainen tai et käytä aikaa PPC-kampanjoidesi optimointiin, voit maksimoida budjettisi hyvin nopeasti.

Sähköpostimarkkinointi

Kun olet laatinut luettelosi viiteistä, kontakteista, tilaajista tai aiemmista asiakkaista, sähköpostimarkkinointi on loistava tapa olla yhteydessä yleisöösi ja pitää pienyrityksesi heidän mielessään.

Sähköpostimarkkinoinnilla on mahdollisuus saada huomattava tuotto sijoitukselle.

Sen avulla voit kasvattaa uusien tuotteiden ja palveluiden myyntiä, luoda kanta-asiakasohjelmia ja mainostaa jatkuvasti monia sisältökohteitasi.

Jotkut suosituimmista sähköpostimarkkinointialustoista ovat:

Tässä muutama sähköpostimarkkinointivinkki pienyrityksille:

Pidä se tasapainossa

Varmista, että sähköpostisi ovat tasapainossa promotionaalisten- ja resurssilähtöisten välillä.

Sähköpostimarkkinointi tarjoaa loistavan kanavan ajattelujohtamisen, e-kirjojen tai muiden toimialaasi tai tuotteisiisi liittyvien ilmaisten resurssien edistämiseen.

Segmentoi yleisösi

Saman sähköpostin lisääminen koko asiakastietokantaan ei ole yhtä tehokasta kuin yleisösi segmentointi kerta-asiakkaiksi, kanta-asiakkaiksi tai liideiksi ja henkilökohtaisten, kohdistettujen viestien luominen.

Optimoi mobiililaitteille

Monet asiakkaasi lukevat todennäköisesti sähköpostinsa mobiililaitteillaan.

Markkinointisähköposti, joka ei reagoi tai jossa on asetteluongelmia, jää todennäköisemmin huomiotta tai mikä pahempaa, johtaa tilauksen peruuttamiseen.

Offline-kanavat

Myös pienyritysten käytettävissä on useita offline-kanavia.

Vaikka niillä on paljon kapeampi kattavuus kuin digitaalisilla markkinointikanavilla, ne voivat saada tehokkaasti uusia asiakkaita ja parantaa pienyrityksesi brändin tunnettuutta.

Joitakin tehokkaita offline-kanavia ovat:

  • Suoramainonta.
  • Tapahtumat ja konferenssit.
  • Painettu mainonta.
  • Yhteisön sitoumus.
  • Lehdistötiedotteet.
  • Verkostoituminen.
  • Ja niin edelleen!

4 strategista vinkkiä tehokkaaseen pienyritysmarkkinointiin

Jokainen tässä oppaassa luetelluista markkinointistrategioista on omanlaisensa. Mitä tietoisempi ja strategisempi lähestymistapasi, sitä tehokkaampi se on.

Pienyrityksestäsi ei kuitenkaan todennäköisesti tule asiantuntijaa yhdessä yössä. Joten yleisesti ottaen tässä on joitain tärkeimmistä strategisista valinnoista, jotka on pidettävä mielessä.

Tasapainota maksulliset kanavasi orgaanisen hakukoneoptimoinnin avulla


Tosiasia on, että maksullinen media ohjaa liikennettä verkkosivustollesi vain kampanjoidesi aikana. Kun luottokorttisi tai budjettisi kuivuu, niin myös koko sivuston liikenne.

Maksullisten kanavien tasapainottaminen orgaanisen hakukoneoptimoinnin kanssa on yksi strategisimmista päätöksistä, joita pienyrityksesi voi tehdä. Hakukoneoptimointi (SEO) lisää napsautuksia ilmaiseksi ja hyvin tehtynä ikuisesti.

Hyödynnä uudelleenkohdistamista PPC-alustoilla

Google Adsin ja Facebookin kaltaiset alustat antavat pienyritysten mainostajille mahdollisuuden kohdistaa uudelleen yleisöille, jotka ovat jo vierailleet heidän verkkosivustollaan mutta lähteneet ostamatta.

Jos pienyrityksesi ohjaa liikennettä orgaanisesta hakukoneoptimoinnista, voit hyödyntää uudelleenkohdistamista entisestään parantaaksesi kokonaismainostuottoasi.

Kohdista pitkähäntäiset avainsanat blogisisällön kautta

Blogin lisääminen pienyrityksesi verkkosivustolle voi muuttaa pelin parantamaan verkkosivustosi avainsanojen kokonaismäärää.

Se on yksi edullisimmista tavoista laajentaa pienyrityksesi kattavuutta. Jos sinulla ei ole sisäistä kirjoittajaa, monet freelance-sisältömarkkinoijat voivat auttaa blogisi aloittamisessa.

Tiesitkö, Verkkovalmentajana sinulla on valmiiksi optimoitu blogialusta käytössäsi ilmaiseksi? Lue lisää miksi verkkokaupallasi pitäisi olla blogi.

Pitkähäntäiset avainsanat ovat usein vähemmän kilpailukykyisiä.

Varmista siis, että blogisi kohdistetaan niihin pitkähäntäisiin kysymyksiin, joita käyttäjät kysyvät pienyritystuotteistasi tai tarjouksistasi.

Iteroi, iteroi, iteroi

Tosiasia on, että alkuperäiset markkinointikampanjasi eivät välttämättä ole kannattavia. Mutta niin kauan kuin analytiikkasi on määritetty, voit toistaa kampanjoitasi ja parantaa tuloksia.

Älä ota “aseta ja anna sen olla” -lähestymistapaa. Kiinnittää huomiota. Tee tietoihin perustuvia muutoksia.

Ja sijoita kanaviin, joilla on parhaat tulosprosentit ja jotka kasvattavat tuloja pienyrityksellesi kestävällä hankintakohtaisella hinnalla.

Yhteenveto

Pienyrityksen markkinointistrategian kehittäminen voi tuoda yrityksellesi valtavan sijoitetun pääoman tuoton.

Näitä ovat tulojesi kasvattaminen, uskollisten asiakkaiden ansaitseminen, uusien työntekijöiden palkkaaminen, toisten toimipisteiden avaaminen ja paljon muuta.

Aseta markkinointi pienyrityksesi prioriteetiksi, etkä tule pettymään.

Toivomme, että tämä artikkeli auttoi sinua saamaan lisätietoa voit luoda kestävän pienyrittäjän markkinointisuunnitelman, jolla hankit uusia asiakkaita ja kasvatat tulojasi tulevina vuosina. Jos pidit artikkelista, tilaa uutiskirjeemme saadaksesi ensimmäisenä kuulla lisää kuinka voit hyötyä Verkkovalmentajat-palvelusta. Löydät meidät myös Facebookista.

Joko luit artikkelimme kuinka voit vastaanottaa ePassi maksuja?

5 TAPAA KASVATTAA SÄHKÖPOSTILISTAASI

kasvata sähköpostilistaasi

  • 16 sivuinen opas sähköpostilistan kasvattamiseksi
  • 1-2 krt kuukaudessa saat vinkkejä liiketoimintasi tehostamiseen
  • Saat ensimmäisenä tietää tarjouskampanjoistamme
  • Tiimimme päivitykset uusista ominaisuuksista ja parannuksista.

Emme lähetä sinulle roskapostia tai myy sähköpostiosoitettasi. Koskaan.

Jaa ystävällesi

Samankaltaisia ​​artikkeleita