rakenna verkkokurssi

Rakenna verkkokurssi hyödyn ympärille

Tärkein asia, joka sinun on tiedettävä myydessäsi verkkokurssia – rakenna verkkokurssi siitä saatavan hyödyn ympärille.

Menestyäksesi verkkokurssiliiketoiminnassa on tärkeää, että olet täsmällinen opetuksessasi. Kehotamme sinua voimakkaasti rakentamaan ja myymään verkkokurssia tietyn siitä saatavan hyödyn ympärille, jos haluat sen menestyvän. Alla kerromme, kuinka sinun pitäisi opettaa ja myydä kurssin tuottaman tuloksen ympärillä, sekä kuinka voit helposti määrittää, mikä on tarjoamasi hyöty / tulos.

Ennen kuin selitämme miten voit selvittää kurssin tarjoaman hyödyn ja kuinka myydä verkkokurssiasi sen ympärillä, haluamme havainnollistaa kuinka tärkeää on tietää opiskelijoiden etsimä hyöty. Tämä konsepti koskee monia yrityksiä – ei vain verkkokursseja myyviä. Kohtaamme (Verkkovalmentajat) tämän saman haasteen omassa liiketoiminnassamme. Jos esimerkiksi et usko, että Verkkovalmentajat auttaa sinua kasvattamaan menestyvää verkkokurssiliiketoimintaa, et aio käyttää tuotettamme. Siksi sen sijaan, että asettaisimme itsemme vain tarjoamaan työkaluja verkkokoulutukseen (yleinen kuvaus ilman hyötyä), sanomme: “Autamme yrittäjiä luomaan ja käynnistämään menestyviä verkkokurssiyrityksiä” (tuloksen kuvaus).

Tässä samassa mielessä on tärkeää, että ymmärrät hyödyn, jonka opiskelijasi haluaa saavuttaa ja kuinka viestiä siitä markkinoinnissa. Jos esimerkiksi opetat kurssia verkkosivujen suunnittelusta, on välttämätöntä ymmärtää, että opiskelijasi eivät halua oppia verkkosivustojen suunnittelusta tai edes verkkosivuston rakentamisesta. Se, mitä he haluavat, on seurausta siitä, mitä verkkosivuston rakentamisen tietäminen antaa heille. Tämä saattaa olla se, että he voivat saada uuden työpaikan freelance-verkkosuunnittelijana ja näin ollen sinun pitäisi kuvailla verkkokurssiasi (Opi rakentamaan verkkosivusto, jolla saat ensimmäisen freelance-verkkosuunnittelutyösi).

Pienet, mitattavissa olevat tavoitteet motivoivat opiskelijoita ja innostavat toimintaan, jotta he voivat jatkaa helpommin. Ihmisillä, jotka tarvitsevat kurssiasi, on jotain joka pidättelee heitä. Tämä epäselvyyden tunne on syynä siihen, etteivät he pysty yksin toimimaan ja saavuttamaan etsimäänsä tulosta. Jos opetuksesi on epämääräistä ja yleistä, se ei anna mahdollisille opiskelijoille luottamusta siihen, että opetuksesi voi ratkaista heidän ongelmansa, eikä se innosta oppilaitasi toimintaan. Tämä tarkoittaa, että potentiaaliset asiakkaat ostavat kurssisi epätodennäköisemmin ja jos he ostavat, he eivät todennäköisesti menesty sen avulla.

Kun ymmärrät opiskelijasi todella etsimän hyödyn, sinulla on paremmat mahdollisuudet paitsi opettaa heitä myös myydä verkkokurssia heille.

Verkkokurssin markkinointimateriaalien on kerrottava tuloksista, jotka potentiaaliset opiskelijat voivat saavuttaa ostaessaan kurssisi – rakenna verkkokurssi hyötyjen ympärille

Syy, miksi markkinointimme puhuu niin paljon siitä, kuinka optimoimme Verkkovalmentajat alustaa tuottamaan tuloksia opiskelijoillesi, johtuu siitä, että kun uusi asiakas ostaa verkkokurssisi, hän ostaa sen hyödyn perusteella, jonka hän uskoo kurssin antavan. Tämä tarkoittaa, että opiskelijasi eivät ole kiinnostuneita ostamaan kurssia sinun, sisältösi tai Verkkovalmentajat alustan hienon ja helppokäyttöisen käyttöliittymän vuoksi. Perimmäinen syy, miksi asiakkaat ostavat verkkokurssin, on se, että he uskovat sen auttavan heitä saavuttamaan tavoittelemansa tuloksen. Muut markkinointisi näkökohdat voivat auttaa rakentamaan luottamusta ja halukkuutta verkkokurssia kohtaan, mutta hyöty on avaintekijä, jonka on oltava sinulle 100 % selvä.

Ihmiset ostavat asioita vain silloin, kun he ymmärtävät ne ja kun he ostavat, taustalla oleva syy ostaa on tuntea olonsa paremmaksi. Jos potentiaaliset opiskelijat eivät ymmärrä, mitä tarjoat heille, eivätkä usko, että heidän ongelmansa ratkeavat kurssin kuvauksen perusteella, he eivät osta sitä (vaikka he muutoin olisivat täydellinen ja ihanteellinen asiakas kurssillesi).

Toinen tapa tarkastella tätä on se, että sinun on autettava potentiaalisia asiakkaitasi uskomaan, että puhumasi tulos on mahdollinen. Jos kerrot jollekulle, että opetat tekemään “X”, mutta hän ei näe, että tulos on hänelle mahdollinen, hän ei osta sinulta. Kun yleisösi uskoo, että heidän tavoittelema tulos on mahdollinen ja uskoo, että näytät heille tavan päästä siihen, verkkokurssin ostaminen tulee heidän mielessään välttämättömäksi. Tavoitteesi pitäisi olla päästä tähän pisteeseen yleisösi kanssa.

Tästä syystä on tärkeää, että kerrot markkinoinnissasi, kuinka kurssi mahdollistaa tämän tuloksen (sekä käyttämällä omia tarinoitasi ja aiempien opiskelijoiden kokemuksia) ja varmistat, että kurssin sisällön suunnittelu ohjaa opiskelijat tähän tulokseen (sen sijaan, että kerrot joukon yleistietoa, jota ei voida toteuttaa). Jos et myy tulosta verkkokurssillasi, verkkokurssiliiketoiminnassa menestyminen tulee olemaan erittäin vaikeaa. Ennen kuin suunnittelet minkäänlaista markkinointistrategiaa tai aloitat käyttämään rahaa mainoksiin, varmista, että sinulla on täysin selvää, mitä hyötyä kurssisi antaa.

Kuinka määrittää mikä on verkkokurssin tarjoama tulos?

Mieti syitä, milloin itse aloit opetella asiaa, jota opetat tai mikä on syy siihen, että potentiaaliset ja nykyiset asiakkaasi haluavat oppia asiaa mitä sinä opetat. Se syy on se hyöty, jonka sinun pitäisi tarjota verkkokurssilla.

Jos sinun pitäisi kertoa jollekin yhdellä lauseella mitä opetat, mitä sanoisit? Alla annamme muutamia esimerkkejä huonosti kuvatuista verkkokurssien aiheista sekä parempia tapoja kuvata samoja aiheita ilmoittamalla tulos.

Tässä on esimerkkejä kurssikuvauksista, jotka eivät kerro tulostaan ​​tarpeeksi tarkasti (mitä haluat välttää omassa markkinoinnissa ja kurssirakenteessa):

  • Opi sovelluskehitystä
  • Opi musiikin tuotantoa
  • Opi rakentamaan johdonmukainen harjoitusrutiini
  • Opi käyttämään Facebook-mainoksia

Tässä on samat kurssiotsikot, jotka ovat kirjoitettu siten, että kurssin tarjoama hyöty tai muutos on mukana:

  • Opi rakentamaan ja käynnistämään ensimmäinen mobiilisovelluksesi
  • Opi tuottamaan ensimmäinen EDM-raitasi
  • Pääse upeaan kuntoon 6 viikossa
  • Opi hankkimaan ensimmäiset asiakkaasi ja luomaan menestyvä Facebook-mainostoimisto

Kuten näet, verkkokurssin hyödyn tai sen lupaaman muutoksen sijoittaminen otsikkoon on paljon houkuttelevampaa, vaikuttavampaa ja arvokkaampaa potentiaalisille asiakkaillesi.

Jos verkkokurssi rakentuu tietyn tuloksen ympärille ja myyt sitä sellaisenaan, miltä näyttää optimaalinen markkinointikulku ja verkkokurssin rakenne? Uskomme, että se on seuraava:

  1. Sitouta ja houkuttele yleisösi ilmaisella sisällöllä, joka keskittyy opettamiisi taitoihin / tuloksiin. Tämä rakentaa luottamusta ja halua.
  2. Kun on aika, myy verkkokurssin antamaa hyötyä ja hanki uusi opiskelijasi kurssille. Voit tehdä tämän verkossa, webinaarin kautta, verkkokurssin kuvauksessa, puhelimitse tai henkilökohtaisesti.
  3. Pyydä asiakkaitasi / opiskelijoitasi käymään verkkokurssi läpi ja oppimaan jokainen vaihe, joka vaaditaan tietyn hyödyn saavuttamiseen.
  4. Pyydä oppilaita näyttämään uutta oppimaansa sen jälkeen kun he ovat suorittaneet kurssin kaiken sisällön. Pyydä heitä soveltamaan oppimaansa jonkin projektin kautta, (Käyttäen Verkkovalmentajien kurssifoorumi ominaisuutta)
  5. Tee seurantaa ja anna palautetta. Tarjoa opiskelijallesi ympäristö, jossa he voivat saada palautetta ja tukea sekä sinulta että kollegoiltaan. (Käyttäen Verkkovalmentajien monipuolisia ominaisuuksia kuten: tietovisa, tehtävä, kurssifoorumi, keskustelu, chat ja sähköpostiominaisuuksia)

Jos kurssin sisältö ja opetus on erinomaista, nämä vaiheet tarjoavat sinulle mahdollisuuden luoda jatkuvasti tyytyväisiä opiskelijoita.

Muista – älä koskaan oleta, että potentiaaliset asiakkaasi ymmärtävät, mitä myyt!

Toivomme, että tämä artikkeli auttoi sinua saamaan lisätietoa kuinka sinun pitäisi opettaa ja myydä verkkokurssin tuottaman tuloksen ympärillä, sekä kuinka voit helposti määrittää, mikä on tarjoamasi hyöty / tulos. Näiden menetelmien avulla rakenna verkkokurssi, jolla hankit uusia asiakkaita ja kasvatat tulojasi tulevina vuosina.

Jos pidit artikkelista, tilaa uutiskirjeemme saadaksesi ensimmäisenä kuulla lisää kuinka voit hyötyä Verkkovalmentajat-palvelusta. Löydät meidät myös Facebookista. Joko luit artikkelimme Kuinka löytää aihe verkkokursille?

5 TAPAA KASVATTAA SÄHKÖPOSTILISTAASI

kasvata sähköpostilistaasi

  • 16 sivuinen opas sähköpostilistan kasvattamiseksi
  • 1-2 krt kuukaudessa saat vinkkejä liiketoimintasi tehostamiseen
  • Saat ensimmäisenä tietää tarjouskampanjoistamme
  • Tiimimme päivitykset uusista ominaisuuksista ja parannuksista.

Emme lähetä sinulle roskapostia tai myy sähköpostiosoitettasi. Koskaan.

Samankaltaisia ​​artikkeleita