kotisivut

6 merkkiä, että on aika uudistaa yrityksesi kotisivut

Verkkoläsnäolollasi on merkitystä. Vuonna 2021 tehty tutkimus paljasti, että 50 % kuluttajista uskoo, että verkkosivujen suunnittelu on ratkaisevan tärkeää yrityksen kokonaisbrändille ja 42 % ihmisistä jättää verkkosivuston huonon toiminnallisuuden vuoksi.

Ilman oikeaa verkkosivuston suunnittelua kaikki yrityksesi parempiin hakukonesijoituksiin voivat mennä ohi jopa puolelta kohdeyleisöstäsi. Yrityksesi tarvitsee muutakin kuin pelkät kotisivut. Tarvitset sivuston, joka houkuttelee kävijöitäsi, lisää uskottavuuttasi ja lisää myyntiä.

Joten mistä tiedät, milloin verkkosivustosi palvelee kohdeasiakastasi hyvin ja miten voit määrittää, että on aika uudistaa kotisivut?

Käyttäjäkokemuksesta on tulossa yhä tärkeämpää. Pelkästään verkkosivuston omistaminen ei enää riitä, sinulla on oltava sivusto, joka täyttää käyttäjien tarpeet. Suurimmalle osalle uusista liideistäsi verkkosivustosi on ensimmäinen paikka, jossa he ovat vuorovaikutuksessa yrityksesi kanssa. Joten hyvän ensivaikutelman tekeminen verkossa on välttämätöntä.

Seuraavaksi kerromme on 6 syytä, joiden vuoksi sinun on ehkä harkittava yrityksesi kotisivujen uudelleensuunnitteluprojektia:

1. Kotisivusi eivät ole mobiiliystävälliset

Google otti 2015 huhtikussa käyttöön uuden algoritmin, joka rankaisi sellaisten verkkosivustojen sijoittumista hakukonetuloksissa, joiden ei todettu olevan mobiiliystävällisiä. Tämä johtui siitä, että enemmän ihmisiä teki hakuja mobiililaitteilla kuin pöytätietokoneilla. Vaikka monet verkkosivustojen omistajat tekivätkin töitä täyttääkseen uudet vaatimukset, monet sivustot eivät silti ole mobiiliystävällisiä. Mobiilisivusto ei auta vain käyttäjiäsi, vaan voi auttaa myös yritystäsi.

Tänään Google raportoi, että “vaikka lähes 75% käyttäjistä pitää mobiiliystävällisistä sivustoista, 96% kuluttajista sanoo löytäneensä sivustoja, joita ei selvästikään ole suunniteltu mobiililaitteille.”

Jos et ole varma, onko sivustosi mobiiliystävällinen vai ei, tutustu Googlen ilmaiseen mobiiliystävälliseen työkaluun täältä. Jos tarvitset apua, tarkistamme sen mielellämme puolestasi.

2. Sivustollasi on huonot hakukonesijoitukset

Suunnittelusi vaikuttaa hakukonesijoitukseen. Tämä on yksi tosiasia, jonka monet hakukoneoptimoijat ja sivustojen omistajat jättävät huomiotta. UX on yksi tärkeimmistä tekijöistä, joita Google tarkastelee päättäessään, pitäisikö sivustosi sijoittua tietyllä hakutermillä vai ei. Vuonna 2021 tehdyssä yli 200 web-suunnittelijan ja freelancerin kesken tehdyssä tutkimuksssa responsiivisen suunnittelun puute on suurin syy, miksi vierailijat saattavat poistua verkkosivustolta.

Responsiivisen suunnittelun lisäksi sinun on noudatettava parhaita hakukoneoptimointi (SEO, search engine optimization) käytäntöjä koko verkkosivustosi uudelleensuunnittelussa. Avainsanojen lisääminen otsikoihin, jotka tuovat yrityksesi palveluita kontekstuaalisesti etusivulle, on yhtä tärkeää kuin muistaa sisällyttää hakupalkki.

Yksi Googlen pääfilosofioista on aina ollut parhaan käyttökokemuksen tarjoaminen hakijoilleen. Näitä ovat esimerkiksi sivuston suorituskyky, käytettävyys ja mobiiliystävällisyys, jotka kaikki ovat osa Googlen algoritmia.

Huono käyttäjäkokemus saattaa estää verkkoliiketoimintaasi maksimoimasta potentiaaliaan maksuttomilla hakutulossivuilla, mikä vähentäisi tuloksiasi.

Huonolla käyttökokemuksella voi olla pitkäaikainen vaikutus digitaaliseen tavoittamiseen. Jos päätät hankkia käyttäjiä maksettujen hakumainosten avulla samaan aikaan kun kotisivujesi käyttökokemus ei ole hyvä, se saattaa saada Googlen alentamaan laatupisteitäsi, mikä nostaisi mainostesi napsautuskohtaista hintaa (CPC).

3. Sivustosi poistumisprosentti on liian korkea

Poistumisprosentti (Bounce rate) edustaa niiden vierailijoiden prosenttiosuutta, jotka saapuvat sivustolle ja poistuvat sitten (“pomppavat”) sen sijaan, että jatkaisivat muiden saman sivuston sivujen katselua. Välitön poistumisprosentti lasketaan laskemalla yhden sivun käyntien määrä ja jakamalla se käyntien kokonaismäärällä. Se esitetään sitten prosenttiosuutena kaikista käynneistä.

Jos käytät vanhaa Google Universal Analyticsia sivustosi seuraamiseen, voit nähdä poistumisprosenttisi sivustosi Yleisö -> Yleiskatsaus.

SEMRushin mukaan keskimääräiseksi poistumisprosentti katsotaan olevan 41–55 prosenttia. Optimaalinen poistumisprosentti olisi 26–40 %. Kaikki yli 55 % tulee analysoida.

Poistumisprosentti lasketaan seuraavan yhtälön avulla.

Välitön poistumisprosentti = Yhtä sivua katselevien käyntien kokonaismäärä / sivun käyntien kokonaismäärä

Keskimääräistä korkeampi poistumisprosentti tarkoittaa, että käyttäjät pitävät sivustosi tylsänä tai houkuttelemattomana. Tämä voi tarkoittaa, että on aika suunnitella verkkosivusto uudelleen.

Huom. uudessa GA4 Google Analyticsissa (suosittelemme) poistumisprosentti metriikka on poistunut. Sen tilalla käytettävä mittari on ‘Aktivoivat istunnot’. Aktivoivat istunnot ovat istuntojen lukumäärää, jotka kestivät yli 10 sekuntia tai joissa oli tulostapahtuma tai joissa oli vähintään kaksi sivun näyttökertaa. Mikä tahansa näistä vuorovaikutuksista/tapahtumista auttaa sinua ymmärtämään, kuinka moni käyttäjä on vuorovaikutuksessa verkkosivustosi sisältösi kanssa.

Aktivoitumisprosentti = (Aktivoivat istunnot) / (istunnot)

4. Kotisivut näyttävät vanhalta

Tämä on hankala asia. Jos sinulla on mobiiliystävälliset kotisivut, joilla on hyvät hakukonesijoitukset ja optimaalinen poistumisprosentti, älä pilaa sivustoasi. Vaikka sivustosi näyttää vanhentuneelta, jos se palvelee tarkoitustaan ​​ja käyttäjäsi pitävät siitä, jätä se rauhaan. Verkkosivustosi on ensisijaisesti ihanteellinen asiakkaallesi! Mutta jos kotisivuillasi ei mene hyvin kolmella ensimmäisellä osa-alueella ja näyttää vanhentuneelta, verkkosivuston uudelleensuunnittelu voi olla juuri tarvitsemasi korjaus.

Toisaalta, jos aiot laajentaa liiketoimintaasi ja tavoittaa uusia potentiaalisia asiakkaita, voit halutessasi sisällyttää mukautetun verkkosivuston suunnittelun osaksi uusia markkinointitavoitteitasi. Tässä tapauksessa sinun kannattaa varmistaa, että uudelleensuunnittelu- ja sisältöstrategiasi ovat linjassa.

5. Kotisivut lataantuvat liian hitaasti

Todennäköisesti hidas verkkosivusto voi dramaattisesti vahingoittaa tuotemerkkiäsi, mainettasi ja vaikuttaa niihin, jotka käyttävät sivustoasi. Vuonna 2019 Google tilasi 55:n ja Deloitten tekemän tutkimuksen. He havaitsivat, että mobiilisivustojen latausaikojen lyhentäminen vain kymmenesosalla nosti konversioprosentteja merkittävästi – erityisesti vähittäismyyntisivustoilla 8,4 % ja matkailusivustoilla 10,1 %.

Nykyään saatavilla olevien nopeiden nettiyhteyksien vuoksi käyttäjät ovat tulleet erittäin kärsimättömiksi. Jos sivustosi lataaminen kestää liian kauan, he poistuvat. Mutta päivittämällä sivustosi ja rakentamalla sen nopeammalle alustalle voit kerätä enemmän liikennettä ja kasvattaa yrityksesi tuloja.

Lue täältä lisää miksi kotisivujesi latausnopeuden parantaminen on niin tärkeää.

6. Kotisivut on vaikea päivittää

Onko sinun edelleen muokattava sivustoasi “vanhalla tavalla”? Sisällönhallintajärjestelmät (CMS) ovat edenneet pitkälle muutaman viime vuoden aikana, eikä sinun tarvitse opetella koodaamista vain, jotta voit laittaa sivustollesi uuden tarjouksen. On tärkeää, että sisältösi on edelleen relevanttia käyttäjillesi. Tämä tarkoittaa, että yrityksesi kotisivuja on päivitettävä niin paljon kuin käyttäjäsi vaativat. Helppokäyttöinen sisällönhallintajärjestelmä auttaa sinua pysymään ajan tasalla ja lievittämään turhaa stressiä.

Kotisivut ovat yrityksesi digitaalinen etuovi. Varmistamalla, että sivustosi vastaa käyttäjien tarpeita, on valtava vaikutus liiketoimintaasi. Jos sinusta tuntuu, että sivustosi sopii yhteen tai kaikkiin näistä syistä, voi olla aika harkita sijoittamista verkkosivuston uudelleensuunnitteluun.

Paremmat kotisivut = parempi käyttökokemus = tyytyväiset asiakkaat = enemmän liiketoimintaa!

Onko sinun kotisivuilla erityisiä uudelleensuunnittelu tarpeita?

Lue lisää kuinka hankkia yrityksellesi vaivattomasti graafikon suunnittelemalla visuaalisella ilmeellä ja ammattilaisten toteuttamat hakukoneystävälliset kotisivut. Sinun ei tarvitse yksin tietää kaikkea – autamme varmistamaan, että kaikki tärkeät näkökohdat otetaan huomioon seuraavassa sivustosi uudelleensuunnitteluprojektissa.

Jos pidit artikkelista, tilaa uutiskirjeemme saadaksesi ensimmäisenä kuulla lisää kuinka voit hyötyä Verkkovalmentajat-palvelusta. Löydät meidät myös Facebookista. Joko luit artikkelimme Kuinka rakentaa verkkokurssi hyödyn ympärille?

5 TAPAA KASVATTAA SÄHKÖPOSTILISTAASI

kasvata sähköpostilistaasi

  • 16 sivuinen opas sähköpostilistan kasvattamiseksi
  • 1-2 krt kuukaudessa saat vinkkejä liiketoimintasi tehostamiseen
  • Saat ensimmäisenä tietää tarjouskampanjoistamme
  • Tiimimme päivitykset uusista ominaisuuksista ja parannuksista.

Emme lähetä sinulle roskapostia tai myy sähköpostiosoitettasi. Koskaan.

Samankaltaisia ​​artikkeleita

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *