Live chat verkkokaupassa

Live chat verkkokaupassa

Tyypillinen asiakasmatka tuotteen tai verkkokurssin etsinnästä hankintaan on täynnä kitkaa ja ahdistusta. Erään tutkimuksen mukaan 77% käyttäjistä ilmoitti haluavansa ottaa yhteyttä oikeaan ihmiseen ennen ostamista. Yhteydenotto voi tapahtua puhelimitse, sähköpostitse, chatissa tai sosiaalisilla kanavilla. Mutta tutkimuksen mukaan ylivoimainen enemmistö 73%:a kuluttajista katsoi, että live-keskustelu (live chat) tarjosi korkeimman tyytyväisyystason verrattuna sähköpostiin (63% ja 44% puhelimiin).

Kun tarkastellaan live-chatin etuja, on helppo ymmärtää, miksi verkkokaupat hyötyvät livekeskustelusta:

  • Nopeat vastausajat: Live-chat on nopeampi kysymysten ratkaisemisessa verrattuna muihin kanaviin.
  • Vähiten häiritsevä: Live-chat on olemassa vain siellä missä sitä tarvitaan – verkkokaupassa
  • Mukavuus – Asiakas voi keskustella löytääkseen vastauksia tehden muita tehtäviä samaan aikaan (multitasking).
  • Matala kynnys – Verkkokaupassa ollessaan live-chat on helpoin yhteydenottokanava.
  • Tarpeeksi epäsuora – Kuluttajat ovat hermostuneita puhelinkeskusteluissa myyjien kanssa peläten kovaa myyntiä. Live-chat on tarpeeksi epäsuora ja antaa asiakkaiden ottaa yhteyttä milloin heille sopii.

Verkkovalmentajissa sinulla on jo käytettävissä kyselyt ja tukipyyntöjärjestelmä, mutta ne eivät mahdollista asiakkaan ja myyjän välistä livekommunikointia.

Verkkovalmentaja voi nyt hyödyntää live-chattia parantaakseen asiakastyytyväisyyttä.

Näet “Chattaa” -painikkeen verkkokaupan otsikkopalkin alla.

live chat myymäläsivu

“Chattaa” -painike näkyy myös myyjän yksittäisellä tuotesivulla.

Luo rahaa verkkovalmennus

Nyt asiakkaat voivat olla yhteydessä suoraan verkkovalmentajien kanssa.

live chat ikkuna kauppasivu

Verkkovalmentajat voivat hallita chat-pyyntöjä Verkkokaupan Hallintapaneelista -> Chatti

live chat verkkokaupan hallintapaneeli

Verkkovalmentaja voi laittaa live-chatin joko ‘Online’ tai ‘Offline’ tilanteen mukaan. Sekä live-chat viestiketjut että “Offline” viestit voit lukea täältä. Sekä Verkkovalmentaja että asiakas saa halutessaan viestit myös sähköpostiinsa.

Live-chat ominaisuus on saatavilla Verkkokaupan paketeissa Mini ja Maxi sekä Verkkokurssialustan Basic- ja Pro-jäsenyyksille. 

Toivomme, että tämä artikkeli auttoi sinua oppimaan kuinka voit hyödyntää Live-chattiä. Jos pidit artikkelista, tilaa uutiskirjeemme saadaksesi ensimmäisenä kuulla lisää kuinka voit hyötyä Verkkovalmentajat-palvelusta. Löydät meidät myös Facebookista.

Joko luit artikkelimme Lisää tulojasi myymällä lahjakortteja ?

5 TAPAA KASVATTAA SÄHKÖPOSTILISTAASI

kasvata sähköpostilistaasi

  • 16 sivuinen opas sähköpostilistan kasvattamiseksi
  • 1-2 krt kuukaudessa saat vinkkejä liiketoimintasi tehostamiseen
  • Saat ensimmäisenä tietää tarjouskampanjoistamme
  • Tiimimme päivitykset uusista ominaisuuksista ja parannuksista.

Emme lähetä sinulle roskapostia tai myy sähköpostiosoitettasi. Koskaan.

Samankaltaisia ​​artikkeleita