helppo ostopolku 1920

Kauppias, luo helppo ostopolku

Helpota asiakkaasi ostamista

Kaupanteossa on kyse siitä, että kauppiaan ja ostajan tarpeet kohtaavat. Riippumatta siitä mitä myyt, kauppiaana sinun tärkein tehtäväsi on saada asiakkaasi tekemään ostopäätös ja ostaa tuote.

Mitkä asiat johtavat ostamiseen?

  1. Asiakkaalla on joku tarve, jonka tuotteesi täyttää.
  2. Tuotteesi on mahdollista ostaa.

Olen huomannut, että monella on aivan loistavia tuotteita netissä myytävänä ja upeat myyntisivut, joilla kerrotaan hyvin kattavasti tuotteesta ja siitä miten asiakas voi tuotteesta hyötyä. Yllä mainittu kohta numero 1 toteutuu tässä tapauksessa mainiosti.

Mutta entä kohta numero 2? Asiakkaan halutessa ostaa tuotteen, se osoittautuukin usein monimutkaiseksi. Asiakasta johdetaan linkkien ja nappien kautta sivulta toiselle ja kerrotaan ummet ja lammet ja vielä vähän lisää siitä, kuinka mahtavan upea tuote on kyseessä. Moni asiakas haluaisi kuitenkin heti ostaa tuotteen, koska hän on esim. kuullut tuotteesta hyvää palautetta joltain tutulta tai on muuten vakuuttunut jo heti pari ensimmäistä riviä luettuaan. Hänen ostohalunsa hukkuvat lopulta informaatiotulvaan ja linkkien seuraamiseen sivulta toiselle ja yhä edelleen ja tuote jääkin lopulta ostamatta, kun siihen ei tarjoudu mahdollisuutta. Kuinka harmillinen tilanne sekä kauppiaan että asiakkaan kannalta.

 

Tarjoa oikopolkua ostamiseen myyntipuheiden välissä

Toiset asiakkaat kaipaavat pitkiä myyntipuheita ja ominaisuuksien selvittelyä juurta jaksain ja heitä varten on hyvä olla runsaasti tietoa tarjolla.

Nopeammille päätöksentekijöille on hyvä tarjota oikopolkuja ostamiseen, jotta kauppaa syntyy. Heille luo helppo ostopolku. Kärsimättömämmät ostajat eivät jaksa lukea yksityiskohtaisia selostuksia tuotteen hienouksista.

Upota siis nopeita ostopäätöksen tekijöitä varten myyntitekstin väliin selkeitä, kookkaita ostonappeja tai linkkejä, jotka johtavat SUORAAN kassalle ja ostotapahtumaan.

 

Varo luomasta ikiliikkujaa…

Pahinta mitä voit tehdä, on luoda ikiliikkuja, joka johtaa linkin myyntisivulta tuotteen ostosivulle ja tuotteen ostosivulta linkin taas takaisin myyntisivulle tai ihan jonnekin muualle. Silloin asiakkaasi jäävät pyörimään ympyrää eivätkä saa tehtyä ostopäätöstä tai ostettua, jolloin he turhautuvat ja häipyvät kaupastasi.

 

Luo helppo ostopolku – selkeä ja johdonmukainen

Selkeä ostopolku tarjoaa riittävästi tietoa sitä haluaville ja tarjoaa sopivin välein oikopolun ostaa tuote samantien ja mutkattomasti. Johdata siis asiakasta suoraviivaisesti kohti ostamista äläkä tarjoa mahdollisuutta peruuttaa linkkien kautta. Kun asiakas pääsee tuotteen ostosivulle, hänellä ei tulisi olla enää muita vaihtoehtoja kuin ostaa tai poistua. Älä siis sijoita ostosivulle muita kuin ostotapahtumaan johtavia linkkejä.

Toivomme, että tämä artikkeli auttoi sinua oppimaan kuinka luoda selkeä ja johdonmukainen ostopolku. Jos pidit artikkelista, tilaa uutiskirjeemme saadaksesi ensimmäisenä kuulla lisää kuinka voit hyötyä Verkkovalmentajat-palvelusta. Löydät meidät myös Facebookista.

Joko luit artikkelimme Facebook-pikseli: Mikä se on ja kuinka sitä käytetään ?

 

5 TAPAA KASVATTAA SÄHKÖPOSTILISTAASI

kasvata sähköpostilistaasi

  • 16 sivuinen opas sähköpostilistan kasvattamiseksi
  • 1-2 krt kuukaudessa saat vinkkejä liiketoimintasi tehostamiseen
  • Saat ensimmäisenä tietää tarjouskampanjoistamme
  • Tiimimme päivitykset uusista ominaisuuksista ja parannuksista.

Emme lähetä sinulle roskapostia tai myy sähköpostiosoitettasi. Koskaan.

Samankaltaisia ​​artikkeleita

  • Verkkosivuston ylläpito

    Verkkosivujen ylläpito on jatkuvaa kehitystyötä, jonka tarkoituksena on parantaa sivujesi käytettävyyttä, lisätä myyntiä ja pitää hakkerit loitolla. Verkkosivut ovat yrityksesi digitaalinen käyntikortti ja tärkein markkinointikanava, joten sivuston säännöllisen ylläpitämisen tärkeys kasvaa jatkuvasti. Sivuston säännöllinen kehittäminen kasvattaa yrityksesi liiketoimintaa, sillä sivuston…

  • Live chat verkkokaupassa

    Tyypillinen asiakasmatka tuotteen tai verkkokurssin etsinnästä hankintaan on täynnä kitkaa ja ahdistusta. Erään tutkimuksen mukaan 77% käyttäjistä ilmoitti haluavansa ottaa yhteyttä oikeaan ihmiseen ennen ostamista. Yhteydenotto voi tapahtua puhelimitse, sähköpostitse, chatissa tai sosiaalisilla kanavilla. Mutta tutkimuksen mukaan ylivoimainen enemmistö 73%:a…

  • Kuinka valita täydellinen nimi verkkokurssille

    Parhaan nimen valitseminen verkkokurssillesi ei ehkä vaikuta kurssin luojan tärkeimmältä päätökseltä. Päinvastoin, nimi on verkkokurssisi “käyntikortti”, ensimmäinen askel potentiaalisen asiakkaan ostopäätökseen vaikuttamisessa. Tässä artikkelissa selitämme yksityiskohtaisesti, kuinka tärkeää on valita oikea nimi verkkokurssillesi. Annamme sinulle käytännön vinkkejä oikean otsikon löytämiseen…

  • Omat kotisivut yritykselle

    Haluaisitko sinäkin omat kotisivut yrityksellesi? Nyt voit helposti tilata itsellesi täydelliset kotisivut. Tässä artikkelissa kerromme miten! Millaiset ovat laadukkaat kotisivut yritykselle? Mitä asioita pitää huomioida verkkosivujen suunnittelussa ja rakentamisessa? Kokosimme tähän kirjoitukseen parhaaksi todettuja ratkaisuja, jotka auttavat kotisivujen hankkimista tai…

  • Pienyrittäjän markkinointi ABC

    Opi luomaan kestävä pienyrittäjän markkinointisuunnitelma, jolla hankit uusia asiakkaita ja kasvatat tulojasi tulevina vuosina. Uusien asiakkaiden hankkiminen on elintärkeää minkä tahansa pienyrityksen kasvulle ja markkinointistrategioiden hyödyntäminen on tehokkain tapa saavuttaa tämä tavoite. Pienyritysten omistajien on kuitenkin usein käytettävä useita hattuja…