Tuotteet

Kuinka saada eniten irti tuotelistauksesta

Tässä oppaassa käsittelemme tuoteluettelon suosituimpia komponentteja ja sitä, millaisia ​​tietoja pitäisi syöttää. Muista, että yrität myydä tuotettasi potentiaalisille asiakkaille, jotka eivät ehkä tiedä mitä he aluksi etsivät!

Jotkut tuotteet voivat poiketa toisistaan, joten ota nämä hyödyllisinä vihjeinä.

  1. Tuotteen tyyppi
    • Perustuote – postitettava, fyysinen tuote.
    • Verkkokurssi – tämän tuotteen ostamalla asiakas saa pääsyoikeuden tuotteeseen liitettävään verkkokurssiin, joka on toteutettu Verkkovalmentajien verkkokurssialustalla. Valitse lisäksi Palvelu(tuote).
    • Lahjakortti

Jos myyt digitaalisia tuotteita kuten palveluita, valitse Perustuote ja Palvelu(tuote).

Jos myyt digitaalisia, ladattavia tuotteita kuten ladattavia äänitteitä, kuvia, tms. valitse sekä Palvelu(tuote) että Ladattava

  1. Tuotteen nimi (otsikko tuotesivulla)
    • Ole kuvaileva otsikollasi. Mikä on esine, mikä on sen päätarkoitus? Useimmiten käyttäjät etsivät Googlesta näitä avainsanoja.
    • Otsikon enimmäispituus saa olla korkeintaan 60 merkkiä
  2. Suositeltu kuva
    • Todennäköisesti kaikkien listausten tärkein ominaisuus. Varmista, että valokuvasi on selkeä, kirkas ja houkutteleva! Aseta itsesi asiakkaidesi kenkiin, erottuuko kuvasi muiden joukossa? Voitko kertoa pelkästä kuvasta, mikä tuote on?
    • Kaksi tärkeintä vinkkiämme ovat rauhallisuus ja valaistus. Varmista, että kohde on keskipisteessä ja että siellä on runsaasti luonnonvaloa! (Ei keltaista valaistusta, avaa verhot ja päästä luonnonvalo sisään!)
  3. Hinta
    • Hinta (€) – Tuotteen normaali hinta
    • Alennushinta (€) – Tuotteen alennettu hinta, joka voidaan ajoittaa tietylle ajanjaksolle. Alennusmyynti päättyy määriteltynä päättymispäivänä klo 23.59
  4. Tiivistelmä (lyhyt)
    • Tämä on esittely tuotteeseesi – ihannetapauksessa sinun tulee myydä tuote asiakkaallesi yhdellä tai kahdella virkkeellä. Mikä kohde on? Kenelle se on?
    • Tiivistelmän enimmäispituus saa olla korkeintaan 160 merkkiä, joten sinun täytyy todella miettiä miten tiivistät tuotteen ydinajatuksen asiakkaallesi.
  5. Kuvaus (pitkä)
    1. Tämä on esittely tuotteeseesi – Mikä kohde on? Kenelle se on?
    2. Kerro tuotteestasi niin monipuolisesti kuin pystyt. Hyvä tuotekuvaus on monipuolinen ja riittävän pitkä (vähintään 600 merkkiä)
  6. Osasto (kategoria)
    • Varmista, että valitset tuotteellesi parhaiten sopivat osastot. Voit kirjoittaa tuotteesi useisiin kategorioihin!
  7. Tunnisteet
    • Käytämme tageja auttaaksemme verkkosivuston hakualgoritmia löytämään tuotteesi. Eikä vain tämän vuoksia, vaan se voi johtaa myös siihen, että tuotteesi/tuotteet löytyvät hakukoneista paremmin.
  8. SKU
    • Käsittele SKU-koodia yksilöllisenä tunnisteena. Kuvittele, että joku tilasi tuotteesi ja sinulla oli vain tämä koodi selvittääksesi, mikä se oli. Pyydämme tätä koodia lisäämään mahdollisuuksiasi siihen, että Google poimii tuotteesi “tuotteena” yleisen verkkosivun sijaan. Tämä tarkoittaa, että sen sijaan, että näyttäisivät vain tuotesivun, vierailijat näkevät hinnan/arvostelut jne. Googlen hakusivulta – kätevää!
  9. Hallinnoi varastoa
    • Joskus haluat myydä vain sen, mitä sinulla on tällä hetkellä varastossa. Jos näin on, varmista, että valitset tämän ruudun ja määrität käytettävissäsi olevan varastomäärän.
  10. Myydään yksittäin
    • Haluat ehkä rajoittaa asiakkaita yhteen per henkilö. Esimerkiksi jos sinulla on erikoistarjous. Valitse tämä ruutu, jos näin on.
  11. Paino/toimitusluokka
    • Paino – Tuotteen paino.
    • Mitat – Tuotteen pituus, leveys ja korkeus.
    • Toimitusluokka – Tietyt toimitustavat käyttävät lähetysluokkia samanlaisten tuotteiden ryhmittelyyn.
  12. Linkitetty -osio
    • Lisämyyntiä ja ristiinmyyntiä käyttämällä voit mainostaa tuotteitasi ristiin. Ne voidaan lisätä etsimällä tiettyä tuotetta ja valitsemalla tuote pudotusvalikosta.
    • Lisämyynnit näkyvät tuotetietosivulla. Nämä ovat tuotteita, joita saatat haluta rohkaista käyttäjiä päivittämään sen perusteella, mitä tuotetta he parhaillaan katselevat. Jos käyttäjä esimerkiksi katselee kahvituoteluettelosivua, saatat haluta näyttää teenkeittimet samalla sivulla lisämyyntinä.
    • Ristiinmyynti on tuotteita, jotka näytetään ostoskorin kanssa ja liittyvät käyttäjän ostoskorin sisältöön. Esimerkiksi, jos käyttäjä lisää keraamisen suitsukepidikkeen ostoskoriinsa, saatat haluta ehdottaa, että hän ostaisi sen mukana tulevat suitsuketärpyt, kun he saapuvat ostoskoriin.
  13. ePassi
    • Jos haluat tarjota ePassia maksuvaihtoehtona kassalla, jokaiselle soveltuvalle tuotteelle valitaan, mille tilille sen maksut ohjataan. Lue tarkemmat ePassin käyttöönotto-ohjeet.
  14. Edistynyt
    • Ota tuotearvostelut käyttöön – Ota käyttöön/poista käytöstä tämän tuotteen asiakasarvostelut.
    • Ostomerkintä – Kirjoita valinnainen huomautus, joka lähetetään asiakkaalle tuotteen ostamisen jälkeen (kuitissa).
  15. Hakukoneoptimointi
    • Kirjoita fokus avainsana(t) pilkuin erotettuna
      • Painopisteavainsana tai avainsanalause on hakutermi, jolla haluat tuotesivun sijoittuvan parhaiten. Kun ihmiset etsivät tätä lausetta tai sanaa, heidän pitäisi löytää sinut.

Vinkkejä:

  • Avainsanan tai lauseen tulee näkyvä myös tuotteen otsikossa ja ensimmäisessä kappaleessa (ensimmäisen 10% aikana).
  • Käytä avainsanoina ainoastaan sanoja/lauseita, jotka esiintyvät yksi-yhteen tuotesivulla. Hakukonenäkyvyytesi huononee jos käytät avainsanoja, jotka eivät esiinny juuri tällä sivulla. Tämä on yleisin virhe mitä näkee – kirjoitetaan ns. toivotaan-toivotaan hakusanoja eli halutaan, että tuote näkyisi jollain hakusanalla, mutta siitä ei ole kirjoitettu itse kuvauksessa sanaakaan.
  • Yleinen virhe on kirjoittaa avainsanaksi jokin hyvin lavea käsite. Esimerkiksi jos myyt verkkokurssia, joka käsittelee koiran tassujen puhdistamista (hyvin yksityiskohtainen kurssi), joten esimerkiksi lemmikki on tälläinen erittäin huono valinta avainsanaksi. Ei kukaan, joka on kiinnostunut koiran tassujen puhdistamisesta, kirjoita hakukoneeseen sanaa “lemmikki”. Google yrittää näyttää hakutuloksia, joista se kuvittelee etsijän olevan kiinnostunut. Tässä tapauksessa se etsii ja näyttää sivuja, joissa kirjoitetaan lemmikeistä mm. lemmikki-kukista.
  • Kokeile itse mennä google hakukoneeseen ja mieti mitä asiakkaasi, joka etsii tuotettasi, mutta ei vielä tiedä siitä, kirjoittaisi hakukoneeseen.
  • Jos haluat, että tuotteesi löytyy jollain tietyllä sanalla niin oikea tapa on kirjoittaa tuotekuvaus siten, että ko. hakusana löytyy tuotekuvauksesta. Käytä tätä sanaa tuotekuvauksessa harkiten – yleensä muutama kerta riittää. Hakukoneet eivät pidä siitä, että samaa sanaa toistetaan kymmeniä kertoja samalla sivulla.
  • Keskity ollennaisiin avainsanoihin tuotekuvauksessa. Suosittelemme vahvasti, että keskityt aluksi 1 -3 avainsanaan.